Parental influence over secondary teachers’ grading

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/tbb   

Repository :
Pedagogikos Logos  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Γονικές επιρροές στη βαθμολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (EL)
Parental influence over secondary teachers’ grading (EN)

Παπακωνσταντίνου, Αντιγόνη Άλμπα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2022-12-01


Το άρθρο αυτό επιχειρεί να κατανοήσει τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς των μαθητών επηρεάζουν τη βαθμολόγηση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά τη θεωρητική πλαισίωση της έρευνας προσδιορίζεται ο κοινωνικός ρόλος των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας ως δρώντων στο σχολείο, το οποίο εκλαμβάνεται ως πεδίο δράσης και αλληλεπίδρασης, και στοχευμένα περιγράφεται η γονική εμπλοκή στο γυμνάσιο και το λύκειο. Έπειτα, μέσα από μία θεματική ανάλυση ημιδομημένων συνεντεύξεων με ομάδες εστίασης, τις οποίες απαρτίζουν είκοσι εκπαιδευτικοί ποικίλων ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας, εκτίθενται οι απόψεις των συμμετεχόντων, σχετικά με τους τρόπους, με τους οποίους οι γονείς των μαθητών εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για τους βαθμούς των παιδιών τους, καθώς επίσης και σχετικά με τα μέσα που χρησιμοποιούν, προκειμένου να ασκήσουν επιρροή στο βαθμολογικό έργο των εκπαιδευτικών. Όπως διαφαίνεται, οι εκπαιδευτικοί επηρεάζονται από τις παρεμβάσεις, τις επαφές ή την πίεση για τη βέλτιστη δυνατή βαθμολογία που ασκούν οι γονείς, ενώ το μέγεθος της επιρροής αυτής εξαρτάται από σύνθετους και ποικίλους παράγοντες, που αφορούν περιπτωσιολογικά σε όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία της βαθμολόγησης. (EL)
The present study tries to understand the ways that parents use to affect secondary school teachers’ grading. The theoretical framework begins with the determination of teachers social role into school, which is perceived as a field of action, and concludes with the description and determination of parental involvement in secondary education. The analysis of twenty secondary teachers’ interviews, realized within focus groups formed according to their scientific specialization, reveals that parents influence teachers’ grading. According to participating teachers, parents intervene, exercise pressure or try with different ways to influence and ameliorate their children grades. The degree of the effective influence on teachers’ grades depends on multiple and complex factors concerning all implicants and appears to be different from case to case. (EN)


βαθμολόγηση (EL)
γονική εμπλοκή (EL)
εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας (EL)
τύποι γονικής συμπεριφοράς (EL)
γονικές επιρροές (EL)
marking in secondary education (EN)
parental influences (EN)
types of parental behavior (EN)
secondary teachers (EN)
parental involvement (EN)

Greek

Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Λάρισα) (EL)


1106-9341
2732-8937
Παιδαγωγικός Λόγος; Τόμ. 28 Αρ. 1 (2022): Παιδαγωγικός Λόγος 2022; 33-56 (EL)
Pedagogikos Logos; Vol. 28 No. 1 (2022): Pedagogikos Logos; 33-56 (EN)

Copyright (c) 2022 Αντιγόνη Άλμπα/Παναγιώτης Παπακωνσταντίνου (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)