Σχέση παρακίνησης, ηγεσίας και αποτελεσματικής λειτουργίας οργανισμού στην πρώιμη παιδική εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχέση παρακίνησης, ηγεσίας και αποτελεσματικής λειτουργίας οργανισμού στην πρώιμη παιδική εκπαίδευση

Καραγκιόζη, Ναταλία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Πετρογιάννης, Κωνσταντίνος
MOUSENA, ELENI
SAITI, ANNA
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2021-07

2021-08-26T18:50:14Z


Αναπόσπαστο κομμάτι της κάθε κοινωνίας, αποτελεί το πώς νουθετεί και στοιχειοθετεί την παιδεία της. Είναι καθόλα σημαντικό, από την προσχολική ηλικία, να υπάρχουν οι σωστές υποδομές τόσο από κρατικής άποψης, όσο και από την πλευρά των παιδαγωγών. Στην παρούσα εργασία, μελετήθηκε η σχέση παρακίνησης, ηγεσίας και αποτελεσματικής λειτουργίας του οργανισμού στην πρώιμη προσχολική εκπαίδευση. Μελετήθηκαν έννοιες όπως ο ορισμός της ‘’προσχολικής εκπαίδευσης’’, ο ορισμός της ‘’παρακίνησης’’, θεωρίες που πλαισιώνουν τις έννοιες αυτές και κατόπιν έγινε έρευνα με ερωτηματολόγια. Αν και σε περίοδο πανδημίας, υπήρξε διάθεση από τους εν δυνάμει συναδέρφους να απαντήσουν και να βοηθήσουν στην έρευνα της εργασίας αυτής. Για την παρούσα έρευνα, μέσω ερωτηματολογίου ανοιχτού τύπου, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα και το δείγμα για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας, αποτέλεσαν οι παιδαγωγοί των παιδικών σταθμών στο Ν. Αττικής, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις σχετικά με την παρακίνηση. Η αποστολή των ερωτηματολογίων έγινε με χρήση υπερσυνδέσμου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 44 παιδαγωγούς και 1 διευθυντή. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων, ανέδειξε πως η ανάγκη για συμμετοχική ηγεσία έχει δέουσα σημασία για το εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς και η ύπαρξη θετικού κλίματος αποτελεί από τις βασικές τεχνικές παρακίνησης των εκπαιδευτικών κάτι που αποδεικνύει πως ένα υγιές κλίμα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των εργαζομένων και συνάμα στην καλύτερη απόδοση τους στο εργασιακό περιβάλλον. Καταλυτικά, γίνεται σαφές πως , η παρακίνηση των παιδαγωγών / εκπαιδευτικών κρίνεται ως ένα μείζον θέμα του διοικητικού κομματιού, αφού είναι συνδεδεμένο με την ανθρώπινη συμπεριφορά και την απόδοση ευρύτερα στο σχολικό περιβάλλον.


Διευθυντής
Πρώιμη προσχολική εκπαίδευση
Ηγεσία
Παρακίνηση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.