Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Αργυροπούλου, Κωνσταντίνα

Παπαηλιού, Χριστίνα
Σιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Τσιρέμπογλου, Εριφύλλη
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2021-09-20

2021-10-05T09:49:56Z


Η παρούσα εργασία είναι μια πιλοτική έρευνα για τη διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση του παιχνιδιού στην ανάπτυξη γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ως στόχο έχει να προσδιοριστεί η συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών με ΔΑΦ, καθώς και να αναλυθεί η αξιοποίησή του στην τάξη του παιδικού σταθμού. Η έρευνα αυτή απευθυνόταν σε παιδαγωγούς που εργάζονται σε παιδικούς, νηπιακούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς της ημεδαπής. Ως εκ τούτου, συμμετείχαν 55 εκπαιδευτικοί, άνδρες και γυναίκες, από όλη την Ελλάδα. Για την διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική ερευνητική μέθοδος και για την συλλογή των απαιτούμενων δεδομένων σαν ερευνητικό εργαλείο αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιείχε κυρίως ερωτήσεις διαμορφωμένες στη κλίμακα Likert αλλά και κάποιες κλειστού τύπου. Προέκυψε ότι το ατομικό προφίλ των ερωτώμενων και τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά φάνηκε να μην επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους, και κατ’ επέκταση τις απαντήσεις τους, σε ορισμένα ζητήματα. Μάλιστα, υπογραμμίστηκε η σημασία ύπαρξης της εκπαίδευσης μέσω του παιχνιδιού, στο αναλυτικό πρόγραμμα και φανερώθηκε η αξία του παιχνιδιού στη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών, οι οποίες προωθούν την μάθηση των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, γεγονός που συνάδει με προγενέστερες έρευνες.


Γνωστική ανάπτυξη
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη
Δεξιότητες παιχνιδιού

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)