Η πρόκληση του αυτόνομου πλοίου στη ναυτιλία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η πρόκληση του αυτόνομου πλοίου στη ναυτιλία

Ράπτη, Μαρία

Ιακωβίδης, Ισίδωρος
Σχολή Μηχανικών
Δημητρέλλου, Σωτηρία
Σέρρης, Μιχαήλ
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2022-02-28

2022-03-08T08:26:44Z


Τα τελευταία χρόνια υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τα αυτόνομα πλοία, ενώ από το 2010 και μετά έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές εφαρμογές ανάπτυξης της σχετικής τεχνολογίας και εγχειρήματα υλοποίησης αυτόνομων πλοίων. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα σχετικά με την τεχνολογία, την ασφάλεια αλλά και τους κανονισμούς για τα αυτόνομα πλοία τα οποία επιζητούν περαιτέρω έρευνα, με αποτέλεσμα η ανάπτυξη και πραγματοποίησή τους να καθυστερεί. Το γεγονός αυτό καθιστά καθοριστικές τις μελέτες γύρω από την αυτόνομη ναυτιλία και αυτός είναι και ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας – να απαντήσει σε σημαντικά ερευνητικά ερωτήματα και να συμβάλλει στο συγκεκριμένο τομέα του «μέλλοντος». Δεδομένου ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αναπτυχθεί εδώ και αιώνες γύρω από την παραδοσιακή λειτουργία των επανδρωμένων πλοίων, η υλοποίηση και ενσωμάτωση πλήρως αυτόνομων πλοίων στη ναυτιλία και ιδιαίτερα στις θαλάσσιες μεταφορές αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση. Η εργασία αυτή προσεγγίζει το θέμα εκτενώς δίνοντας έμφαση στις προκλήσεις των αυτόνομων πλοίων που αφορούν στην Τεχνολογία, στην Ασφάλεια, στο Νομικό και Θεσμικό πλαίσιο και στη Βιωσιμότητα.


Αυτόνομα πλοία
Αυτόνομη πλοήγηση
Μη επανδρωμένα πλοία
Αυτόνομη ναυτιλία

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.