Ψηφιακή μεταστροφή στην τουριστική εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ψηφιακή μεταστροφή στην τουριστική εκπαίδευση

Αδαμοπούλου, Ελεωνόρα

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Κικίλια, Αικατερίνη
Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό
Παπαγρηγορίου, Αριστείδης
Παπαγεωργίου, Αθηνά

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-03-21

2022-04-07T12:34:56Z


Ο τουρισμός προσφέρει την προοπτική στην Ελλάδα να γίνει ισχυρή και ανταγωνιστική στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Τα θεμέλια του τουρισμού οφείλουν να τεθούν και να συμβαδίζουν με την υπόλοιπη τουριστική αγορά. Είναι άξιο να επισημανθεί ότι ο τουρισμός συμβάλλει εκτός από την αναγνωρισιμότητα μιας χώρας στο ευρύ κοινό και στην ενίσχυση και στήριξη της οικονομίας της. Αποτελεί έναν από τους βασικούς στυλοβάτες της οικονομίας και έναν τομέα απασχόλησης μεγάλου πλήθους ατόμων. Η έννοια και η αξία του τουρισμού δεν ταυτίζεται με την έννοια που πολλοί έχουν γι’ αυτόν, ταυτόσημος δηλαδή με την έννοια των διακοπών, αλλά έχει βαθύτερο νόημα και αξία για τη χώρα που δραστηριοποιείται. Η συνεισφορά της τουριστικής εκπαίδευσης ως μια αναπτυξιακή πολιτική στον τομέα του τουρισμού είναι αδιάψευστη και πασιφανής. Η τουριστική εκπαίδευση συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη και δημιουργεί μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Οπλίζει τους μελλοντικούς εργαζόμενους με εφόδια και γνώσεις για την τουριστική αγορά, και τους καθιστά ικανούς να συνεισφέρουν στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την τουριστική εκπαίδευση εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Παρουσιάζει τη γενικότερη εικόνα της εκπαίδευσης και εστιάζει κυρίως στη νομοθεσία και τις μεταρρυθμίσεις που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο της πανδημίας, καθώς και στον τρόπο με τον οποία η Πολιτεία, αλλά κυρίως τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που παρέχουν τουριστικές σπουδές, ανταπεξήλθαν στις απαιτήσεις της παρούσας κατάστασης. Μελετώνται συγκεκριμένα οι φορείς τουριστικής εκπαίδευσης που ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή τα Πανεπιστημιακά τμήματα τουριστικής εκπαίδευσης και οι δύο Ανώτερες Σχολές Τουρισμού, Ρόδου και Κρήτης. Με την πραγμάτωση της έρευνας επιδιώχθηκε να προσεγγιστεί η γενικότερη εικόνα και κατάσταση που βίωσαν οι φοιτητές με την μετάβαση από τη δια ζώσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς και τυχόν προβλήματα που αντιμετώπισαν. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποσοτική έρευνα, μέσω ερωτηματολογίων, και δίνει την πραγματική και συλλογική εικόνα που άφησε στο πέρας της η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τέλος, εξετάζεται το κατά πόσο οι φοιτητές πιστεύουν ότι ένα υβριδικό σύστημα, με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μπορεί να εφαρμοστεί εν γένει στις Τουριστικές Σπουδές.


Τουριστική εκπαίδευση
Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Τουρισμός
Πανδημία COVID-19

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.