Εκτίμηση άμεσων και έμμεσων επιπτώσεων στην εκπαίδευση από την πανδημία - Μεθοδολογικό πλαίσιο και μελέτη εφαρμογής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκτίμηση άμεσων και έμμεσων επιπτώσεων στην εκπαίδευση από την πανδημία - Μεθοδολογικό πλαίσιο και μελέτη εφαρμογής

Αρβανίτη, Σταματία

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-03-22

2022-04-08T09:38:40Z


Ιστορικά ολόκληρη η ανθρωπότητα αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις. Τις μεγαλύτερες και περισσότερες συνέπειες προκάλεσαν οι πανδημίες, δηλαδή επιδημικές μολυσματικές ασθένειες που έχουν ταχύτατο ρυθμό και χρόνο εξάπλωσης στους ανθρώπους. Μια τέτοια ήταν και η πανδημία του κορονοϊού covid-19. Γενικά οι πανδημίες και ειδικότερα τώρα η πανδημία covid-19 πέρα από επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία των ανθρώπων επέφερε σοβαρούς κλυδωνισμούς τόσο στην οικονομική όσο και την κοινωνική ζωή των ανθρώπων. Τα περιοριστικά μέτρα που υιοθετήθηκαν με σκοπό τον περιορισμό εξάπλωσής της επηρέασαν και την Εκπαίδευση. Η επιτακτική ανάγκη για κοινωνική αποστασιοποίηση επέβαλε το καθολικό κλείσιμο των σχολικών μονάδων και τη διακοπή της δια ζώσης διδασκαλίας. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν η λύση που υιοθετήθηκε. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών και μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα οφέλη, τα εμπόδια και τις καλές πρακτικές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις δύο περιόδους εφαρμογής της, Μάρτιος 2020- Μάιος 2020 και Νοέμβριος 2020- Μάιος 2021. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν πέντε (5) εκπαιδευτικοί και πέντε (5) μαθητές μεγάλου ιδιωτικού σχολείου της Δυτικής Αθήνας. Από την έρευνα τα σημαντικότερα οφέλη που προέκυψαν για τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές είναι:  Η ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων  Η ενίσχυση της αυτενέργειας και της μαθητοκεντρικής διδακτικής πρακτικής  Η εξατομικευμένη διδασκαλία με άμεση ανατροφοδότηση και ενίσχυση της κριτικής σκέψης  Η εξοικονόμηση χρόνου Τα πιο σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν είναι:  Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας  Η απουσία εξοικείωσης με τα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα μάθησης  Ο εκφοβισμός από τους συμμαθητές  Η δυσκολία επίβλεψης των μαθητών  Οι τεχνικές δυσκολίες υποδομής και συνδεσιμότητας Κλείνοντας, οι καλές πρακτικές που αναδείχθηκαν και καλό θα ήταν να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι οι εξής:  Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και στη δια ζώσης διδασκαλία  Η δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και η δυνατότητα επικαιροποίησής του  Το υβριδικό μοντέλο μάθησης  Η δυνατότητα για ενεργητική μάθηση  Η ανάγκη αναδιάρθρωσης των προγραμμάτων σπουδών


Distance education
Μαθητές
Εμπόδια
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Covid-19
Διαχείριση πολικότητας
Τηλεκπαίδευση
Οφέλη
Καλές πρακτικές
Εκπαιδευτικοί

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.