Διερεύνηση των απόψεων παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας αναφορικά με το ρόλο τους κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού των παιδιών

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση των απόψεων παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας αναφορικά με το ρόλο τους κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού των παιδιών

Τσάπελη, Μαρία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ναυρίδη, Ευανθία
Κατσιάδα, Ελένη
Ρουφίδου, Ειρήνη
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2022-07

2022-07-21T06:37:57Z


Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας αναφορικά με το ρόλο τους κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού των παιδιών στο βρεφονηπιακό σταθμό. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού διατυπώθηκαν 3 ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποια είναι κατά την άποψη των παιδαγωγών τα χαρακτηριστικά του ελεύθερου παιχνιδιού; β) Ποιος είναι κατά την άποψη των παιδαγωγών ο ρόλος τους κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού; γ) Αν κατά την άποψη των παιδαγωγών υπάρχει διαφορά στο ρόλο ενός παιδαγωγού, όταν το ελεύθερο παιχνίδι λαμβάνει χώρα μέσα στην τάξη σε σχέση με το αν λαμβάνει χώρα στην αυλή; Για να μπορέσουν να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα πραγματοποίησα ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις με διάρκεια 15-20 λεπτών. Οι συμμετέχουσες στην έρευνα ήταν 3 παιδαγωγοί που εργάζονταν στον παιδικό σταθμό που έκανα την πρακτική μου άσκηση και 3 τελειόφοιτες φοιτήτριες του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΤΑΦΠΠΗ), οι οποίες έκαναν αντίστοιχα την πρακτική τους σε άλλους σταθμούς. Μέσα από τις απαντήσεις των συμμετεχουσών προέκυψαν ευρήματα που αφορούσαν τον ορισμό, τα χαρακτηριστικά, τη διάρκεια και τα οφέλη του ελεύθερου παιχνιδιού. Συμπληρωματικά, αναδείχθηκαν συμπεράσματα αναφορικά με τον ρόλο των παιδαγωγών στις ελεύθερες δραστηριότητες της τάξης και της αυλής, αλλά και την διαφορετική αντιμετώπιση των παιδαγωγών, όσον αφορά τη συμμετοχή τους στο ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών, ανάλογα με το φύλο των παιδιών. Τέλος, η μελέτη ανέδειξε δεδομένα που αφορούσαν το παιδαγωγικό υλικό του εξωτερικού χώρου και την εμπλοκή των παιδιών σε αυτό. Ωστόσο, η παρούσα έρευνα, εξαιτίας του μικρού αριθμού συμμετεχουσών, δεν επιτρέπει γενικεύσεις στον πληθυσμό, αλλά είναι ιδιαίτερα χρήσιμη καθώς εμπλουτίζει τη διαθέσιμη βιβλιογραφία στην Ελλάδα αναφορικά με τον ρόλο των παιδαγωγών κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού και ταυτόχρονα μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για μία μεταγενέστερη και σε μεγαλύτερη έκταση διερεύνηση του θέματος με τη συμμετοχή περισσότερών παιδαγωγών για παράδειγμα.


Απόψεις παιδαγωγών
Χαρακτηριστικά ελεύθερου παιχνιδιού
Ελεύθερο παιχνίδι
Παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)