Η επίδραση παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην λειτουργικότητα παιδιών και εφήβων με εγκεφαλική παράλυση. Μια συστηματική ανασκόπηση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επίδραση παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην λειτουργικότητα παιδιών και εφήβων με εγκεφαλική παράλυση. Μια συστηματική ανασκόπηση

Πανάγου, Δέσποινα
Κουζαγιώτη, Ερασμία Μαρία

Sakellari, Vasiliki
Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Chrysagis, Nikolaos
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας

Πτυχιακή εργασία

2022-10-04

2022-10-10T07:39:36Z


Εισαγωγή: Η εικονική πραγματικότητα είναι ένα σύγχρονο τεχνολογικό μέσο που χρησιμοποιείται στην αποκατάσταση των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση. Σκοπός: Η μελέτη της επίδρασης των προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στη λειτουργικότητα των παιδιών και εφήβων με εγκεφαλική παράλυση υπό του πρίσμα του μοντέλου Διεθνούς Ταξινόμησης της Λειτουργίας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF). Μεθοδολογία: Η βιβλιογραφική αναζήτηση πραγματοποιήθηκε στις μηχανές αναζήτησης PubMed, Scopus, PEDro και Google Scholar. Για την αξιολόγηση της μεθοδολογικής ποιότητας των ερευνών χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα PEDro. Αποτελέσματα: Στην παρούσα συστηματική ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν 22 έρευνες. Από τις 22 έρευνες, 4 μελετούν τη μυϊκή δύναμη, 3 τον εκούσιο έλεγχο και συντονισμό, 1 την οπτική αντίληψη, 11 την ισορροπία, 4 τη βάδιση, 5 την αδρή κινητικότητα, 11 τη λειτουργία του άνω άκρου, 5 την ανεξαρτησία στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής και 4 στη συμμετοχή. Σύμφωνα με την κλίμακα PEDro, 9 μελέτες ήταν υψηλής μεθοδολογικής ποιότητας, 10 μελέτες ήταν μέτριας μεθοδολογικής ποιότητας και 3 μελέτες ήταν χαμηλής μεθοδολογικής ποιότητας. Στατιστικά σημαντική βελτίωση μετά την εφαρμογή παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας αναδείχθηκε στην ισορροπία και την οπτική αντίληψη σε αντίθεση με τις υπόλοιπες μεταβλητές. Συμπεράσματα: Τα παρεμβατικά προγράμματα εικονικής πραγματικότητας μπορεί να συμβάλλουν στη βελτίωση της ισορροπίας και της οπτικής αντίληψης σε παιδιά και εφήβους με εγκεφαλική παράλυση. Ωστόσο τα αποτελέσματα είναι αντικρουόμενα αναφορικά με την μυϊκή δύναμη, το συντονισμό, την αδρή κινητικότητα, τη βάδιση, τη λειτουργία ΑΑ και την ανεξαρτησία στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της παρούσας εργασίας, αναφέρονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες προκειμένου να εξεταστεί η επίδραση των προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην λειτουργικότητα των παιδιών και εφήβων με εγκεφαλική παράλυση.


Εγκεφαλική παράλυση
Εικονική πραγματικότητα
Kινητικότητα

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Φυσικοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.