Διαπολιτισμική ευαισθησία και συναισθηματική νοημοσύνη διευθυντών σχολικών μονάδων σε περιβάλλοντα εκπαιδευτικής συμπερίληψης

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διαπολιτισμική ευαισθησία και συναισθηματική νοημοσύνη διευθυντών σχολικών μονάδων σε περιβάλλοντα εκπαιδευτικής συμπερίληψης

Καρρά, Ειρήνη
Παπαδοκωνσταντάκη, Μαρία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Πιερράκος, Γεώργιος
Ασημόπουλος, Χαρίσιος
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-02-25

2021-03-10T09:25:29Z


Η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποτελεί αντικείμενο επιστημονικών μελετών σε παγκόσμιο επίπεδο, διότι αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή της ισότητας και την εξασφάλιση της καθολικής προσβασιμότητας στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Στην παρούσα μελέτη, ο όρος συμπερίληψη εξετάζεται κυρίως με την έννοια της εκπαίδευσης μαθητών από διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μέτρηση του βαθμού διαπολιτισμικής ευαισθησίας των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) Πειραιά, καθώς και των δημογραφικών, γεωγραφικών και εργασιακών παραγόντων, που την επηρεάζουν. Επιπλέον, διερευνήθηκε η σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης των Διευθυντών με τη διαπολιτισμική ευαισθησία. Υλικό – Μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 125 (n=125) Διευθυντές των «τυπικών» σχολείων της Δ.Δ.Ε. Πειραιά, που υπηρετούν σε σχολεία τόσο αστικών όσο και νησιωτικών περιοχών. Ως μέθοδος συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελούνταν από τρία μέρη: Το πρώτο περιλάμβανε 14 ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν σε δημογραφικά και εργασιακά - εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά των Διευθυντών. Το δεύτερο μέρος αφορούσε στην κλίμακα της διαπολιτισμικής ευαισθησίας «Intercultural Sensitivity Scale (ISS)» (Chen & Starosta, 2000). Το τρίτο μέρος αποτέλεσε η κλίμακα της Συναισθηματικής Νοημοσύνης «Wong & Law Emotional Intelligence Scale - WEILS» (Wang & Law, 2002). Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο για τις κοινωνικές επιστήμες IBM Statistical Package for Social Sciences (SPSS), έκδοση 26.0. Αποτελέσματα Η Διαπολιτισμική ευαισθησία του δείγματος βρέθηκε υψηλή, με υψηλότερη τη διάσταση «Απόλαυση της Αλληλεπίδρασης». Η Συναισθηματική Νοημοσύνη του δείγματος βρέθηκε επίσης υψηλή, με υψηλότερη τη διάσταση «Χρήση συναισθημάτων». Στατιστικά σημαντική θετική σχέση ανιχνεύτηκε μεταξύ της Διαπολιτισμικής ευαισθησίας και του φύλου, με τις γυναίκες Διευθύντριες να παρουσιάζονται περισσότερο ευαισθητοποιημένες. Η ηλικιακή ομάδα 53-60 ετών εμφάνισε υψηλότερο βαθμό διαπολιτισμικής ευαισθησίας. Επιπλέον, βρέθηκε μια στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση της διαπολιτισμικής ευαισθησίας με την συνολική κλίμακα της συναισθηματικής νοημοσύνης, καθώς και με όλες τις διαστάσεις της. Η αύξηση της κλίμακας της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και ο αυξημένος αριθμός μαθητών από διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα στο σχολείο, σχετίζονταν με αύξηση της μέσης βαθμολογίας της κλίμακας Διαπολιτισμικής ευαισθησίας.


Συμπερίληψη
Συμπεριληπτική εκπαίδευση
Διευθυντές σχολικών μονάδων
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Συναισθηματική νοημοσύνη

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)