Συγκριτική ανάλυση των εκπαιδευτικών συστημάτων Ελλάδας, Γερμανίας και Αυστραλίας σε δομή, διάρθρωση και υλοποίηση της τυπικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συγκριτική ανάλυση των εκπαιδευτικών συστημάτων Ελλάδας, Γερμανίας και Αυστραλίας σε δομή, διάρθρωση και υλοποίηση της τυπικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Βαβουγυιού, Μαρία-Νίκη

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Σαλμόν, Ιωάννης
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-02-26

2021-03-10T11:45:50Z


Τις τελευταίες δεκαετίες ,παρατηρείται αυξημένη κινητικότητα των μεταναστών σε χώρες της Ευρώπης από χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Το φαινόμενο αυτό δεν αποτελεί μια νέα κατάσταση αλλά μια συνθήκη που συνέβαινε πάντα όπως αποδεικνύει η ιστορία. Πρωταγωνιστές αυτής της κατάστασης είναι τα παιδιά που χρειάζεται να βρουν ένα «έφορο» έδαφος για την καινούρια τους ζωή. Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να κατανοήσουμε την δομή, λειτουργία και διάρθρωση της διαπολιτισμικής εκπαίδευση στην τυπική εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας σε τρεις χώρες: την Ελλάδα, την Γερμανία και την Αυστραλία, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Αρχικά , γίνεται μια εκτενής αναφορά στα μοντέλα που κατά καιρούς διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των αλλοδαπών μαθητικών πληθυσμών αφού έχει προηγηθεί η διάκριση των όσων πολυπολιτισμικότητας και διαπολιτισμικότητας. Ύστερα, αναλύονται οι αρχές και οι στόχοι της διαπολιτισμικής ενώ παράλληλα αναδεικνύεται το φαινόμενο της μετανάστευσης και διαχωρίζονται οι όροι του μετανάστη, του πρόσφυγα και των τύπων μετανάστευσης. Ακολουθεί το δεύτερο κεφάλαιο με την εξειδίκευση και ανάλυση των τριών χωρών , κάνοντας ιστορική αναφορά για το μεταναστευτικό πληθυσμό της χώρας, εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος που αποτελεί τη βάση για την εφαρμογή οποιουδήποτε διαπολιτισμικού προγράμματος. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η πολιτική της ένταξης κάθε χώρας κι επισημαίνεται η υποστήριξη των μη κυβερνητικών οργανώσεων. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται συγκριτική μελέτη των τριών εκπαιδευτικών πολιτικών στο ζήτημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση ορισμένα σημεία θεώρησης και σύγκλισης. Πραγματοποιείται ανάλυση και εμβάθυνση στα σημεία που συγκλίνουν αλλά και διαφέρουν οι χώρες δίνοντας και ορισμένα στοιχεία του προγράμματος PISA. Επιπλέον, αναδεικνύεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα σε ένα σχολείο ίσων ευκαιριών ενώ παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση.


Εκπαιδευτικά συστήματα
Μετανάστες
Δίγλωσσες τάξεις
Συγκριτική μελέτη
Ανάλυση SWOT
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Μεταναστευτική πολιτική

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.