H εφαρμογή και αξιοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ: Η συνεισφορά του θεσμού στη δημόσια υγεία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



H εφαρμογή και αξιοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ: Η συνεισφορά του θεσμού στη δημόσια υγεία

Σκαρμούτσου, Σωτηρία

Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας
Koulierakis, George
Δημόσιας Υγείας
Καρβούνης, Μιλτιάδης
Σχολή Δημόσιας Υγείας
Fouskas, Theodoros

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-11-28

2023-01-09T11:53:47Z


Εισαγωγή: H παρούσα εργασία ασχολείται με την εφαρμογή και αξιοποίηση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης (ΠΣ) σε μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ. Σκοπός: Σκοπός αυτής της εργασίας, είναι η ανάδειξη της σπουδαιότητας του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης μέσα από τη διερεύνηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην πορεία της ειδικής αγωγής τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα. Επίσης, γίνεται αναφορά στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και παράλληλη στήριξη με εστίαση στους μαθητές με αυτισμό ή διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, τους μαθητές με νοητική υστέρηση και τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ΔΕΠ-Υ. Στη συνέχεια, η εργασία επικεντρώνεται στην αποσαφήνιση των εννοιών της συνεκπαίδευσης, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, της συνεργατικής διδασκαλίας (Co-teaching) και της παράλληλης στήριξης, ενώ αναφέρονται στοιχεία από την συνεκπαίδευση στην Ελλάδα, αλλά και των καθηκόντων και του ρόλου των εκπαιδευτικών κατά τη συνεκπαίδευση. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στη συνεισφορά του θεσμού της παράλληλης στήριξης στη δημόσια υγεία και παρουσιάζονται διεθνείς έρευνες σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη και τη συνεργασία τους σε τάξεις συνεκπαίδευσης. Μέθοδος: Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ώστε να εκπονηθεί αυτή η διπλωματική εργασία είναι αυτή της βιβλιογραφικής ανασκόπησης καθώς επίσης και η αναζήτηση και εποικοδομητική σύνθεση διαφόρων πηγών ώστε να προσεγγισθεί θεωρητικά το παραπάνω θέμα καθώς και έννοιες και ορισμοί που το περικλείουν. Αποτελέσματα: Μέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας, επιβεβαιώθηκε πλήρως η μείζονος σημασίας ανάγκη ύπαρξης του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης στο γενικό σχολείο καθώς μέσω της συμπερίληψης και της συνεκπαίδευσης οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με τη διαφορετικότητα και ευαισθητοποιούνται ώστε να την αποδεχτούν. Συμπεράσματα: Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε πως η εκπαίδευση είναι βασικός καθοριστικός παράγοντας της κοινωνίας και της υγείας. Μέσω της συνύπαρξης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής αναδεικνύεται η διεπιστημονική τους συνεργασία. Επίσης αξία πολύτιμη για την κοινωνία το γεγονός ότι η έγκαιρη διάγνωση, βοηθάει τους σημερινούς μαθητές να εξελιχθούν σε ανεξάρτητους, αυτόνομους και χωρίς περιορισμούς ενεργούς πολίτες.


Συμπερίληψη
Ένταξη
ΔΕΠΥ
Ειδική αγωγή
Δημόσια υγεία
Παράλληλη στήριξη
Αυτισμός
Στάσεις εκπαιδευτικών

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Δημόσια Υγεία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.