Εννοιολογική ανάλυση του σχολικού περιβάλλοντος και ο ρόλος της παιδαγωγικής ηγεσίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εννοιολογική ανάλυση του σχολικού περιβάλλοντος και ο ρόλος της παιδαγωγικής ηγεσίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος

Κάρλοβιτς, Μαρία

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Πιερράκος, Γεώργιος
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-15

2023-02-20T08:25:51Z


Σκοπός της παρούσας μελέτης αποτέλεσε η κριτική προσέγγιση του ρόλου που διαδραματίζει η ηγεσία στην Εκπαίδευση. Ειδικότερα αναλύσαμε και καταγράψαμε τις ηγετικές θεωρίες, τα θεμελιώδη στοιχεία που την απαρτίζουν, τα μοντέλα ηγεσίας καθώς αποτυπώθηκαν και τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη. Με την παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση των αντιλήψεων πέντε εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής αναφορικά με τη σημαντικότητα που διαδραματίζει η Παιδαγωγική ηγεσία στο να διαμορφώνει ένα θετικό σχολικό κλίμα και να αναπτύσσει μια σύγχρονη σχολική κουλτούρα. Η μεθοδολογία που αναπτύχθηκε περιλαμβάνει μία ποιοτική έρευνα με τη χρήση της ημιδομημένης συνέντευξης , έγινε προσπάθεια ανάδειξης των αντιλήψεων αναφορικά με το κλίμα και την κουλτούρα των εκπαιδευτικών και του διευθυντή στη σχολική μονάδα .Επίσης, έγινε αναφορά στο στυλ ηγεσίας στη διαμόρφωση θετικού κλίματος και θετικής κουλτούρας ,καθώς και τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών για το ρόλο του αποτελεσματικού ηγέτη. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας ανέδειξαν εκπαιδευτικούς με θετικό πνεύμα και κοινές πεποιθήσεις μάθησης οι οποίοι θεωρούν πως η εκάστοτε Ηγεσία διαμορφώνει το κλίμα και την κουλτούρα που θα διαμορφώσει το μαθησιακό περιβάλλον. Συμφωνούν επίσης ότι οι προσδοκίες τους για να διαμορφωθεί ένα θετικό κλίμα πρέπει να δημιουργηθούν κατάλληλες συνθήκες, που θα οδηγήσουν τον Ηγέτη-Διευθυντή να γίνει πιο αποτελεσματικός και αποδοτικός. Ο ηγέτης θα πρέπει να έχει έναν συνδυασμό διοικητικών και ηγετικών ικανοτήτων και όραμα.


Σχολική κουλτούρα
Σχολικό περιβάλλον
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτική ηγεσία
Μοντέλα ηγεσίας

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)