Οργάνωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης: Παρούσα κατάσταση, καλές πρακτικές και προτάσεις για την αναβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οργάνωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης: Παρούσα κατάσταση, καλές πρακτικές και προτάσεις για την αναβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Πολίτη, Αικατερίνη

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02

2023-02-20T10:26:34Z


Η έξαρση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και η επιδείνωση της περιβαλλοντικής κρίσης αποτελούν μία σύγχρονη πραγματικότητα που απαιτεί τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της. Παρότι τα αποτελέσματα αυτής γίνονται καθημερινά αισθητά δεν έχει δοθεί μία ικανοποιητική λύση που θα οδηγήσει στη βελτίωση της κατάστασης. Τις τελευταίες δεκαετίες η χρήση της εκπαίδευσης ως μέσο για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων αποτελεί μία πρακτική που έχει κερδίσει έδαφος και εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των χωρών του πλανήτη. Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να διερευνήσει και να περιγράψει την υφιστάμενη κατάσταση, αναφορικά με τις πρακτικές και τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το κύριο ερώτημα που μας απασχόλησε είναι, με ποιο τρόπο η εφαρμογή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορεί να συμβάλλει στην δημιουργία περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων πολιτών και κατά συνέπεια στην βελτίωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Για την προσέγγιση του ζητήματος επιχειρήθηκε μία συνολική προσέγγιση της έννοιας της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, εξετάζοντας την πορεία της από την εμφάνιση της έως και σήμερα τόσο σε διεθνές όσο και εθνικό επίπεδο. Παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά, οι στόχοι και οι μέθοδοι διδασκαλίας που χρησιμοποιεί, ενώ επίσης αναζητήθηκαν οι τρόποι εφαρμογής και οι αδυναμίες που προκύπτουν από την εφαρμογή της στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Τέλος, προτάθηκαν τρόποι για να αναβαθμιστούν η θέση και τα αποτελέσματά της.


Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Αποτελεσματικότητα
Διδακτικές μέθοδοι
Αειφόρος ανάπτυξη

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.