Η σχεδιαστική σκέψη στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η σχεδιαστική σκέψη στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Σαμπάνη, Ευαγγελία

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-16

2023-02-21T13:41:00Z


Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας επικεντρώνεται στη διερεύνηση των χαρακτηριστικών της μεθοδολογίας της σχεδιαστικής σκέψης στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος του δημοτικού σχολείου. Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας αποτελεί το πρώτο μέρος της και εστιάζει στις διαφορετικές πτυχές της έννοιας της σχεδιαστικής σκέψης, στα βήματα που ορίζει ο κάθε σχεδιαστής προκειμένου να επιτευχθεί η σχεδιαστική ανάλυση και στη σχέση της σχεδιαστικής σκέψης με την Τεχνολογία, την Επιστήμη και την Παιδαγωγική. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η μετα-ανάλυση σε μια σειρά από άρθρα που έχουν ως βασικό άξονα τη σχεδιαστική σκέψη μέσα από προγράμματα που απευθύνονται σε μαθητές δημοτικού σχολείου. Το τρίτο μέρος της εργασίας επικεντρώνεται σε μια περισσότερο πρακτική προσέγγιση της σχεδιαστικής σκέψης μέσα από μια μελέτη περίπτωσης στην οποία προτείνεται ένα σύγχρονο πρόγραμμα σχεδιασμένο με τη μεθοδολογία της σχεδιαστικής σκέψης για μαθητές της Ε’ τάξης του δημοτικού σχολείου. Τα δεδομένα των ερευνών επεξεργάστηκαν με ένα σύνολο ισχυρών μεθόδων ποιοτικής ανάλυσης και τα αποτελέσματα επικεντρώθηκαν στη συνεισφορά της μεθοδολογίας της σχεδιαστικής σκέψης σε ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών εμπλουτισμένο με δημιουργικότητα, ενσυναίσθηση, φαντασία, ανταλλαγή παραγωγικών ιδεών και συνεργατικές προσεγγίσεις. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις και ιδέες για τον εμπλουτισμό των βιβλιογραφικών αναφορών με στόχο τη βελτίωση και την ένταξη των χαρακτηριστικών της σχεδιαστικής σκέψης στο πρόγραμμα των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου.


Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Μαθητές
Μάθηση
Σχεδιαστική σκέψη
Δημοτικό σχολείο

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)