Επιπτώσεις στην υγεία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους. Η περίοδος μετά την πανδημία covid-19

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επιπτώσεις στην υγεία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους. Η περίοδος μετά την πανδημία covid-19

Περάκη, Μαριρένα
Γλογοβίτη, Μαρία

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Πιερράκος, Γεώργιος
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-15

2023-02-24T08:40:40Z


Ο επηρεασμός της υγείας των εκπαιδευτικών λόγω της άσκησης των καθηκόντων τους έχει αποτελέσει κεντρικό άξονα σε σειρά ερευνών. Η πληθώρα των αποτελεσμάτων αναφέρει συσχετίσεις με το εργασιακό στρες και την ευημερία, όπως και την εργασιακή ικανοποίηση. Στοιχεία όπως το φύλο και η ηλικία δείχνουν ότι έχουν σημαντικές επιπτώσεις με θετικές αναφορές στην εμπειρία του εκπαιδευτικού στην διαχείριση και επίλυση προβλημάτων. Η αλληλεπίδραση της ψυχικής και σωματικής υγείας γίνεται εμφανής, με αναφορές στις ευεργετικές ιδιότητες της άσκησης στα επίπεδα άγχους και στρες. Σαφώς και η πανδημία, ανέτρεψε την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα τους υποχρέωσε σε μια δραστική αλλαγή, χωρίς τις κατάλληλες προϋποθέσεις προσαρμογής και εκπαίδευσης. Αυτό είχε ως συνέπεια την αύξηση θεμάτων σε σχέση με την ψυχική και σωματική υγεία. Ταυτοχρόνως, οι κοινωνικές σχέσεις τόσο σε εργασιακό όσο και προσωπικό επίπεδο ανέτρεψαν ισορροπίες σε σχέση με το στρες και το άγχος, επιφέροντας μια επιπλέον αλλαγή στις δομές υποστήριξης. Η παρούσα έρευνα επικεντρώθηκε στο να προσπαθήσει να διερευνήσει τις επιπτώσεις στην υγεία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους μετά τον COVID-19. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησε το ερωτηματολόγιο υγείας όπου οι παράμετροι ψυχικής και σωματικής υγείας καθώς και των κοινωνικών σχέσεων εξετάστηκαν σε σχέση με τα δημογραφικά του δείγματος. Οι διαστάσεις που αποτελούσαν τις κατηγορίες ψυχική και σωματική υγεία και κοινωνικές σχέσεις ήταν 8, όπου απαρτίζονταν από ένα σύνολο 36 ερωτήσεων. Σε σύνολο 142 ατόμων, που συμμετείχαν στην έρευνα, συμπεραίνουμε ότι οι διαστάσεις της σωματικής υγείας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί είχαν μια καλή αντίληψη σε σχέση με αυτήν. Εξαίρεση αποτέλεσε η γενική υγεία όπου οι καταγραφές έδειξαν το αντίθετο. Στην περίπτωση της ψυχικής υγείας, το δείγμα έχει χαμηλές καταγραφές, πράγμα το οποίο δείχνει μια αρνητική επίπτωση. Ενώ, οι κοινωνικές σχέσεις δεν φαίνεται να επηρεάζονται. Σε σχέση με τα δημογραφικά και την ψυχική υγεία, το φύλο έχει στατιστικά σημαντική διαφορά, με τις επιμέρους διαβαθμίσεις να εμφανίζουν σημαντικότητα σε σχέση με την ζωτικότητα, όπως και για την συσχέτισή του με το επίπεδο εκπαίδευσης. Αν και η ηλικία δεν κατέγραψε βαθμό σημαντικότητας, ο συναισθηματικός ρόλος στις ηλικίες 45-54 βρέθηκε να επηρεάζεται. Η σωματική υγεία δεν εμφάνισε στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις με τα δημογραφικά, με εξαίρεση την περίπτωση σωματικού πόνου με το φύλο, την σωματική λειτουργικότητα και την ηλικία, την ειδικότητα με το σωματικό πόνο και το επίπεδο εκπαίδευσης με την γενική υγεία.


Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ευημερία
Covid-19
Εργασιακό στρες
Ψυχική υγεία
Σωματική υγεία
Εργασιακό άγχος
Εκπαιδευτικοί
SF-36

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.