Η εφαρμογή του νευρογλωσσικού προγραμματισμού στα πλαίσια στρατηγικής εταιρικής επικοινωνίας

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εφαρμογή του νευρογλωσσικού προγραμματισμού στα πλαίσια στρατηγικής εταιρικής επικοινωνίας

Κατσίκη, Μαρίνα

Kyriaki-Manessi, Daphne
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Koulouris, Alexandros
Sakas, Damianos
Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Πτυχιακή εργασία

2021-03-04

2021-03-12T15:24:29Z


Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να τεκμηριώσει την συμβολή του νευρογλωσσικού προγραμματισμού (NLP) σε θέματα στρατηγικής επικοινωνίας, τόσο σε εταιρικούς οργανισμούς όσο και σε διαπροσωπικό επίπεδο. Στόχος είναι ο επικοινωνιακός συντονισμός, προκειμένου να επιτευχθεί η μεταφορά μηνυμάτων σε επιχειρηματικές στρατηγικές διαπραγματεύσεις. Αρχικά αναλύονται τρείς ενότητες του NLP, ο συνδυασμός επικοινωνιακών μεθόδων, το κιναισθητικό λεξιλόγιο και η δημιουργία κοινών εμπειριών. Στην συνέχεια μετά την πλήρη αρθρογραφική κάλυψη, έπεται η ερευνητική προβληματική που περιλαμβάνει ερωτήματα των αξόνων, με κυρίαρχη κατεύθυνση τα αναπτυσσόμενα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των συνομιλητών, που δημιουργούν φαινόμενα επικοινωνιακής δυσκολίας. Η ερευνητική μεθοδολογία που αντιμετωπίζει το σύνολο των ερευνητικών ερωτημάτων είναι πολλών σταδίων. Η κατάρτιση του ποσοτικού ερωτηματολογίου στηρίχθηκε σε σύγχρονη αρθρογραφία αλλά και σε βιβλιογραφία που αποτελεί θεμέλιο λίθο για τις επικοινωνιακές ιδιότητες. Στη συνέχεια το ερωτηματολόγιο διαμοιράστηκε σε πλειάδα στελεχών του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα προκειμένου στατιστικά να ερμηνευτούν οι διαφορές στάσεως σε εταιρικές επικοινωνίες. Τα εξαγόμενα στατιστικά μεγέθη έδωσαν την ευκαιρία για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε σχέση με την επικοινωνιακή δεινότητα των συνδιαλλαζόμενων και πως αυτή επηρεάζεται από τα συναισθήματα που τους προκαλούνται κατά την διάρκεια της διαπραγμάτευσης. Ο δυσδιάστατος ρόλος της στατιστικής ανάλυσης ολοκληρώνεται δίνοντας δεδομένα για την μοντελοποίηση της διαδικασίας. Στη συνέχεια αναλύεται θεωρητικά η επιστήμη της Ανάλυσης Δεδομένων. Μια επιστήμη που προσελκύει όλο και περισσότερο την προσοχή των ερευνητών τα τελευταία χρόνια. Η ανάπτυξη της ανάλυσης δεδομένων στον τομέα της επιχειρηματικής επικοινωνίας αυξάνεται ταχύτατα. Το εργαλείο που επιλέχθηκε για την μοντελοποίηση και προσομοίωση του προβλήματος είναι τα Ασαφή Γνωστικά Δίκτυα (Fuzzy Cognitive Maps – FCM). Μοντελοποιώντας τα δεδομένα από την έρευνα, μας δίνει την ευκαιρία να προσομοιώσουμε μέρος τους και να εξάγουμε συμπεράσματα αναφορικά με το ποιόν άξονα από τους συμμετέχοντες πρέπει να βελτιώσουμε στην διαπροσωπική επικοινωνία προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη διαπραγμάτευση των συναλλασσόμενων μερών.


Νευρογλωσσικός προγραμματισμός
Ασαφείς γνωστικοί χάρτες
Επιχειρηματική επικοινωνία
Μοντελοποίηση επικοινωνιακών διαδικασιών

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.