Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας και πώς επηρεάζεται σε σχέση με τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας τους

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας και πώς επηρεάζεται σε σχέση με τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας τους

Ασβεστά, Ζωή

Παπαηλιού, Χριστίνα
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Κονταξοπούλου, Διονυσία
Ναυρίδη, Ευανθία
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2023-07-22

2023-07-24T07:22:06Z


Οι παιδαγωγοί κατέχουν σημαντικό ρόλο στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, ιδιαιτερα στην προσχολική ηλικία. Για αυτόν τον λόγο, σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας και πώς επηρεάζεται από τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας τους. Γνωρίζουμε πως τα χαρακτηριστικα προσωπικοτητας, κυρίως η εξωστρέφεια, η προσήνεια αλλα και ο νευρωτισμός έχουν ισχυρή σύνδεση με την επαγγελματική ικανοποίηση, ιδιαίτερα στα εκπαιδευτικά επαγγέλματα. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή δεδομένων, ήταν η ποσοτική έρευνα μέσω της δημοσίευσης ερωτηματολογίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς συμπλήρωση από ενεργούς παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής. Τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιηθηκαν ήταν το NEO Five Factor Inventory για τη διεύρυνση των χαρακτηριστικών προσωπικότητας και το Employee Satisfaction Inventory για την εξέταση της επαγγελματικής ικανοποίησης. Το δείγμα περιλαμβάνει 194 εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η επαγγελματική ικανοποίηση δεν σχετίζεται με τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας των παιδαγωγών. Ακόμα εξετάστηκαν και άλλες σχέσεις όπως η σχέση της επαγγελματικής ικανοποίησης με τον τόπο εργασίας, όπου τα αποτελέσματα δεν εδειξαν κάποια συσχέτιση. Διερευνήθηκε η σχέση της θέσης του εργαζομένου σε συνάρτηση με την επαγγελματική ικανοποίηση, ωστόσο δεν βρέθηκε κάποιο σημαντικό αποτέλεσμα από την ανάλυση. Η ηλικία και η επαγγελματική εμπειρία ήταν δύο μεταβλητές που εξετάστηκαν σε σχέση με την επαγγελματική ικανοποίηση, απο την ανάλυση δεν βρεθηκαν στατιστικά σημαντικά ευρήματα. Ένα άλλο ερώτημα που ερευνήθηκε ήταν εαν υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στο εργασιακό πλαίσιο και την επαγγελματική ικανοποίηση που βιώνουν. Ωστόσο δεν βρέθηκε κάποια σχέση μεταξύ των μεταβλητών. Τελευταία μεταβλητή που εξετάστηκε είναι η σχέση της επαγγελματικής ικανοποίησης με τον τύπος εργασίας (Μόνιμος/ Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός), όμως δεν υπήρξαν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Στη σχέση χαρακτηριστικών προσωπικότητας και θέσης εργασίας, φανήκαν υψηλότερα ποσοστά Δεκτικότητας στην Εμπειρία σε παιδαγωγούς σε θέση προϊσταμένου/ διευθυντή σε σύγκριση με παιδαγωγούς που δεν κατέχουν τέτοια θέση


Χαρακτηριστικά προσωπικότητας
Παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας
Πέντε παράγοντες προσωπικότητας
Επαγγελματική ικανοποίηση
Προσχολική αγωγή

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)