Διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των επιβατών από τις υπηρεσίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας και της επίδρασης της οικονομικής κρίσης στη χρήση τους

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των επιβατών από τις υπηρεσίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας και της επίδρασης της οικονομικής κρίσης στη χρήση τους

Σκαλτσογιάννη, Ελεάνα

Μηλιώτη, Χριστίνα
Σχολή Μηχανικών
Tyrinopoulos, Yannis
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Moussas, Vassilios

Διπλωματική εργασία

2021-03-23

2021-03-24T09:48:37Z


Η παρούσα Διπλωματική Εργασία αναφέρεται στη διερεύνηση της ποιότητας των λεωφορειακών συγκοινωνιών της Αθήνας και στον βαθμό ικανοποίησης των επιβατών από την χρήση τους. Εκπονήθηκε έρευνα ερωτηματολογίου σε επιβάτες που επιλέγουν το λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από αυτή, αναλύθηκαν τόσο με τη χρήση περιγραφικής στατιστικής, όσο και με τη χρήση εξειδικευμένων στατιστικών μοντέλων, μέσω των οποίων επιτεύχθηκε η σύγκριση με αντίστοιχα δεδομένα από προγενέστερες χρονικές περιόδους σε διαφορετικά στάδια της οικονομικής κρίσης της χώρας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι επιβάτες επιλέγουν το λεωφορείο κυρίως για καθημερινές υποχρεώσεις, όπως η εκπαίδευση και η εργασία, κάτι που δικαιολογεί το γεγονός ότι η πλειοψηφία των επιβατών χρησιμοποιεί το λεωφορείο συχνά ή και καθημερινά. Το αυξημένο κόστος της μετακίνησης με Ι.Χ. και οι οικονομικές συνθήκες στη χώρα φαίνεται να αποτελούν σημαντικά κίνητρα για να στρέψουν την προτίμηση των επιβατών προς το λεωφορείο. Παρ’ όλα αυτά, οι επιβάτες δήλωσαν τη δυσαρέσκεια τους σε κάποιους παράγοντες που θεωρούν σημαντικούς, όπως για παράδειγμα η ύπαρξη λεωφορειολωρίδας, η ακρίβεια των δρομολογίων των λεωφορείων αλλά και η συχνότητα τους, καθώς και οι συνθήκες μεταφοράς και ασφάλειας μέσα στα οχήματα. Στο πλαίσιο ενός συστήματος συγκοινωνιών το οποίο το ήμισυ των επιβατών χαρακτηρίζει ως μέτριο, το λεωφορείο δείχνει να κερδίζει την εμπιστοσύνη των χρηστών, γεγονός που αποτυπώνεται στην αύξηση της χρήσης του λεωφορείου του 61,7% των επιβατών σε σχέση με πριν από 3 χρόνια. Σημαντικά ευρήματα αντλήθηκαν επίσης από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας τα οποία δημοσιεύτηκαν σε ένα έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό, που συγκρίνει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στις διαφορετικές χρονικές περιόδους που εξετάστηκαν, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι οι συνθήκες στις στάσεις επηρεάζουν τη συνολική ικανοποίηση των επιβατών περισσότερο κατά την περίοδο της διεξαγωγής της παρούσας έρευνας, σε σχέση με τις προγενέστερες έρευνες. Ο εντοπισμός των ποιοτικών αυτών χαρακτηριστικών που μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών, αποτελεί κίνητρο τόσο για την παρούσα έρευνα, όσο και για την ανάγκη περαιτέρω ενεργειών με σκοπό την θέσπιση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης της αξιολόγησης των μέσων μαζικής μεταφοράς.


Ικανοποίηση επιβατών
Μεταφορές
Μέσα μαζικής μεταφοράς
Ποιότητα υπηρεσιών
Public transport
Passenger satisfaction
Service quality
Οικονομικές κρίσεις
Economic crisis

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)