Εφαρμογές (Apps) Εργοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό με μαθησιακές δυσκολίες

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εφαρμογές (Apps) Εργοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό με μαθησιακές δυσκολίες

Κιττέ, Ασημίνα
Ρόμπε, Ειρήνη

Τμήμα Εργοθεραπείας
Αθανασοπούλου, Χριστίνα
Κουλουμπή, Μαρία
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Κατσούρη, Ιωάννα Γιαννούλα

Πτυχιακή εργασία

2023-09-27

2023-10-11T10:10:46Z


Εισαγωγή: Οι περισσότεροι εργοθεραπευτές στην Ελλάδα ασχολούνται με τον παιδιατρικό πληθυσμό, ενώ συγχρόνως ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Οι εργοθεραπευτές αναγνωρίζουν σταθερά τις Εφαρμογές ως μέσο υποστήριξης της αποκατάστασης, καθώς μπορούν να εμπλουτίσουν τη συμμετοχή και την εμπλοκή και στους εννέα προσδιορισμένους τομείς έργου. Η χρήση Εφαρμογών με θεραπευτικό σκοπό αποτελεί μια αναδυόμενη μορφή χρήσης της τεχνολογίας στη διαδικασία της Εργοθεραπείας. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας ήταν η αναζήτηση και περιγραφή των Εφαρμογών Εργοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό με μαθησιακές δυσκολίες. Μέθοδος: Πρόκειται για μια συγχρονική μελέτη και χρησιμοποιήθηκε ανάλυση περιεχομένου. Η μελέτη ακολούθησε 4 βήματα: 1) Οι Εφαρμογές επιλέχθηκαν μέσω δύο πλατφορμών: iOS (https://www.apple.com/app-store/) και Android (https://play.google.com/store/apps), 2) Οι Εφαρμογές συμπεριλήφθηκαν εάν: α) αναφέρονταν σε παιδιατρικό πληθυσμό, β) η γλώσσα λειτουργίας τους ήταν η αγγλική ή/και η ελληνική, και γ) θεωρούνταν Εφαρμογές Εργοθεραπείας, 3) Τα βασικά χαρακτηριστικά των Εφαρμογών κωδικοποιήθηκαν με εργαλείο κωδικοποίησης σε αρχείο Excel, 4) Οι Εφαρμογές αναλύθηκαν μέσω περιγραφικής στατιστικής με τη χρήση του SPSS. Αποτελέσματα: Ελέγχθηκαν συνολικά 42 Εφαρμογές, από τις οποίες οι μισές (n=21, 50%) πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης. Όλες οι Εφαρμογές που συμπεριλήφθηκαν ανακτήθηκαν από την πλατφόρμα Android. Αναφορικά με τα βασικά χαρακτηριστικά: α) Δημιουργό, λίγοι Εργοθεραπευτές συμμετείχαν στη διαδικασία ανάπτυξης των Εφαρμογών (n=4, 19%), β) Κατηγορία, η πλειονότητα των Εφαρμογών (n=10, 48%) κατηγοριοποιήθηκε ως εκπαιδευτικές Εφαρμογές, γ) Η Εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για, η πλειονότητα των Εφαρμογών (n=18, 86%) μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη διαδικασία παρέμβασης. Συμπεράσματα: Υπάρχουν αρκετές Εφαρμογές στην πλατφόρμα Android που μπορούν να υποστηρίξουν την εργοθεραπευτική διαδικασία, ωστόσο ένα μικρό ποσοστό εργοθεραπευτών ενεπλάκησαν στη διαδικασία ανάπτυξης των Εφαρμογών.


Εφαρμογές Εργοθεραπείας
Μαθησιακές Δυσκολίες
Εργοθεραπεία

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Εργοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)