Ανάπτυξη και εκπαίδευση ανθρώπινων πόρων στον τουρισμό μέσω της μετασχηματίζουσας μάθησης και της συναισθηματικής νοημοσύνης με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάπτυξη και εκπαίδευση ανθρώπινων πόρων στον τουρισμό μέσω της μετασχηματίζουσας μάθησης και της συναισθηματικής νοημοσύνης με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών

Κάλλου, Σοφία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Κικίλια, Αικατερίνη
Ζάχαρης, Νικόλαος
Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού
Kalogiannakis, Michail

Διδακτορική διατριβή

2024-06-19

Η τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών του τουρισμού. Παράλληλα, η υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη οδηγεί σε συναισθηματικά ευφυείς απασχολούμενους, που παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και συνεισφέρουν στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Η εστίαση στην καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης με την εφαρμογή καινοτόμων και αποτελεσματικών μεθόδων ανάπτυξής της σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης, αποτελεί πρόκληση για την επιστημονική κοινότητα και πεδίο για ενδελεχή διερεύνηση. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στην τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση με κύριο σκοπό την εξέταση της αξιοποίησης της θεωρίας της Μετασχηματίζουσας Μάθησης για την ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, μέσω της χρήσης ψηφιακών εκπαιδευτικών τεχνολογιών και την υιοθέτηση ενός πλαισίου για την ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων στον τομέα του τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται η επίδραση της Μετασχηματίζουσας Μάθησης, ως εκπαιδευτικό μεθοδολογικό εργαλείο για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών μάθησης, συγκρινόμενη με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Συγχρόνως, διενεργείται πείραμα, στο οποίο εφαρμόζεται συνδυασμός εργαλείων ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης δεδομένων. Κύριος στόχος είναι η μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης και η αξιολόγηση του προγράμματος εκπαίδευσης που υιοθετήθηκε. Παράλληλα, γίνεται διερεύνηση της ψηφιακής τεχνολογίας, που εφαρμόστηκε, με μέτρηση της αποτελεσματικότητάς της, του βαθμού αλληλεπίδρασής της, της ευχρηστίας και της αποδοχής της, καθώς και της παρουσίας συναισθημάτων στο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τα ευρήματα και τα συμπεράσματα της παρούσας διδακτορικής διατριβής, θα είναι χρήσιμα και αξιοποιήσιμα στην εφαρμογή σύγχρονων και καινοτόμων μεθόδων σε προγράμματα ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης και ειδικότερα από εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η συμβολή της διατριβής επικεντρώνεται στην εξέταση, για πρώτη φορά, μεθόδων εκπαίδευσης και σχεδίασης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, με την εφαρμογή της Μετασχηματίζουσας Μάθησης και σύγχρονων εργαλείων στην τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση. Επιπρόσθετα, συνεισφέρει στην ευρεία ακαδημαϊκή συζήτηση για τη θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης, εμπλουτίζοντας τις εκπαιδευτικές πρακτικές, στη διερεύνηση της χρήσης εκπαιδευτικών ψηφιακών τεχνολογιών, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησής τους στην τουριστική εκπαίδευση και στην εκπαίδευση ενηλίκων και στην ανάπτυξη και ευημερία του ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα του τουρισμού.


Τουριστική εκπαίδευση
Μετασχηματίζουσα μάθηση
Ψηφιακές τεχνολογίες
Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων
Συναισθηματική νοημοσύνη

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού - Διδακτορικές διατριβές

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)