Ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 στα ταξιδιωτικά γραφεία είναι το αντικείμενο
της παρούσας μελέτης, με ιδιαίτερη προσοχή στις οικονομικές, λειτουργικές και
στρατηγικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και στις τροποποιήσεις στη
συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Οι στόχοι της μελέτης είναι η
αξιολόγηση του οικονομικού αντίκτυπου, η ανάλυση των αλλαγών στη συμπεριφορά
των καταναλωτών, ο εντοπισμός μεθόδων και προσαρμογών από ταξιδιωτικά γραφεία,
η ανασκόπηση λειτουργικών θεμάτων, η εκτίμηση του οικονομικού αντίκτυπου και η
υποβολή συστάσεων για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο μετα-πανδημικό
τουριστικό περιβάλλον.
Για την επίτευξη αυτών των στόχων χρησιμοποιήθηκε μια προσέγγιση μεικτών
μεθόδων και δόθηκε ένα κλειστό ερωτηματολόγιο σε δείγμα 100 συμμετεχόντων που
εργάζονταν σε ταξιδιωτικά γραφεία. Το ερωτηματολόγιο συγκέντρωσε πληροφορίες
σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις, τις λειτουργικές δυσκολίες, τις τροποποιήσεις,
τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν
οι ταξιδιωτικές εταιρείες. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν
περιγραφικές στατιστικές και μέθοδοι διασταύρωσης πινάκων.
Δεδομένου ότι η πλειονότητα των φορέων εισερχόμενων ταξιδιωτικών τουριστών
ανέφερε απώλειες εσόδων, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η πανδημία COVID-19 είχε
σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο σε αυτές τις επιχειρήσεις. Οι λειτουργικές δυσκολίες,
όπως ο έλεγχος ακυρώσεων, επιστροφών χρημάτων και επαναπρογραμματισμών, ήταν
εμφανείς ως σημαντικά εμπόδια. Τα ταξιδιωτικά γραφεία απέδειξαν την
προσαρμοστικότητά τους απέναντι σε αυτές τις δυσκολίες αλλάζοντας τα
επιχειρηματικά μοντέλα και τις υπηρεσίες τους, όπως στρέφοντας την προσοχή τους
στον εγχώριο τουρισμό και εφαρμόζοντας επιλογές εξ αποστάσεως εργασίας.
Σημειώθηκαν σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών,
συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος, των αλλαγών στις
επιλογές προορισμών και της μεγαλύτερης σύνεσης κρατήσεων. Οι κύριες μεταβλητές
που προκάλεσαν αυτές τις αλλαγές σημειώθηκαν ότι ήταν τα ταξιδιωτικά όρια, οι
ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια και οι οικονομικοί περιορισμοί.
Τα ταξιδιωτικά γραφεία χρησιμοποίησαν μια σειρά από μεθόδους και μέτρα για τη
βελτίωση της ανθεκτικότητας και της ανάκαμψης, συμπεριλαμβανομένης της
διεύρυνσης των αγορών-στόχων, της παροχής ήπιων πολιτικών ακύρωσης και της
ενίσχυσης των πρωτοβουλιών ψηφιακού μάρκετινγκ. Η αποτελεσματικότητα αυτών
των τακτικών στην ενίσχυση της οργανωτικής ανθεκτικότητας βρέθηκε να διαφέρει.
Η μελέτη προσθέτει στο σώμα της γνώσης προσφέροντας εμπειρική κατανόηση των
ιδιαίτερων δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες εισερχόμενου τουρισμού κατά
τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν προηγούμενη
έρευνα σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις των κρίσεων στον τομέα των ταξιδιών
και του τουρισμού και τονίζουν τη σημασία της προσαρμοστικότητας, της ομαδικής
εργασίας και των πελατοκεντρικών στρατηγικών.
Η μελέτη περιέχει ορισμένους περιορισμούς που μπορεί να περιορίσουν την ευρεία
εφαρμογή των αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένου του γεωγραφικού και
χρονολογικού εύρους της. Μελλοντικές μελέτες θα μπορούσαν να διερευνήσουν αυτές
τις ερευνητικές ανησυχίες χρησιμοποιώντας ένα μεγαλύτερο, πιο ποικίλο δείγμα,
διαχρονική ανάλυση και εξέταση των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων της πανδημίας
στα ταξιδιωτικά γραφεία.
Οι συστάσεις που προκύπτουν από αυτήν τη μελέτη δίνουν μεγάλη έμφαση στην αξία
της ομαδικής εργασίας, της ευελιξίας, της προσαρμογής και των πελατοκεντρικών
στρατηγικών για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ανάκαμψης των
ταξιδιωτικών εταιρειών στη μετά την πανδημία εποχή. Αυτά τα συμπεράσματα
μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επαγγελματίες
των επιχειρήσεων να προωθήσουν την αναζωπύρωση του ταξιδιωτικού και
τουριστικού τομέα.
Συνολικά, αυτή η μελέτη παρέχει σημαντικές γνώσεις σχετικά με τις δυσκολίες, τις
τροποποιήσεις και τις τακτικές ανθεκτικότητας που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιωτικές
εταιρείες εισερχόμενου τουρισμού ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Οι
ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να διαχειριστούν το μεταβαλλόμενο περιβάλλον και
να βοηθήσουν τον τουριστικό τομέα να ανακάμψει και να επεκταθεί γνωρίζοντας και
αναλαμβάνοντας δράση για αυτά τα ζητήματα.