Εγκυρότητα και αξιοπιστία ψηφιακών εργαλείων εικονικής πραγματικότητας και αθλητικός φυσικοθεραπευτής

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εγκυρότητα και αξιοπιστία ψηφιακών εργαλείων εικονικής πραγματικότητας και αθλητικός φυσικοθεραπευτής

Γεράκης, Νικόλαος
Ταραξίδης, Ευστάθιος

Moutzouri, Maria
PAPANDREOU, MARIA
Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Plakoutsis, George
Krekoukias, Georgios

Πτυχιακή εργασία

2024-09-24

2024-09-30T10:53:15Z


Η αθλητική φυσικοθεραπεία αποτελεί απαραίτητο πυλώνα στον τομέα του αθλητισμού, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ τραυματισμού και αποκατάστασης, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την αθλητική απόδοση. H αθλητική αξιολόγηση είναι το πρώτο και βασικότερο συστατικό στην δημιουργία ενός πλάνου αποκατάστασης για έναν αθλητή. Από νεότερες μελέτες φαίνεται πως η διαδραστική τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας μπορεί να ωφελήσει την αξιολόγηση στην αθλητική φυσικοθεραπεία καθώς μπορεί να προσομοιώσει διάφορες ακουστικές και οπτικές πληροφορίες που μιμούνται σενάρια πραγματικής ζωής και αθλήματα. Ο σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνήσει μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας εάν τα εργαλεία αξιολόγησης της επαυξημένης εικονικής πραγματικότητας (VR) έχουν την απαραίτητη εγκυρότητα και αξιοπιστία έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από τον αθλητικό φυσικοθεραπευτή. Σύμφωνα με τις μελέτες που συμπεριλήφθηκαν η επαυξημένη εικονική πραγματικότητα χρησιμοποιώντας παιχνίδια ή ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο αποτελεί μια έγκυρη και αξιόπιστη διαδικασία αξιολόγησης των μετρήσεων που λαμβάνονται κατά την αθλητική φυσικοθεραπεία. Ειδικότερα, μελετήθηκαν κάποια από τα πιο διαδεδομένα ψηφιακά εργαλεία εικονικής πραγματικότητας που χρησιμοποιούνται από τους αθλητικούς φυσικοθεραπευτές και περιεγράφηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και η εφαρμογή τους ως προς τη λήψη πληροφοριών σε διάφορες μεθοδολογικές διαδικασίες. Συνολικά τρία εργαλεία VR επιλέχθηκαν για περαιτέρω διερεύνηση: 1) Το NINTENDO Wii Fit, 2) To XBOX ή MICROSOFT KINECT και 3) το σύστημα TRAZER. Στη συνέχεια, δόθηκαν σχετικές πληροφορίες μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικές με την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των εργαλείων αυτών σε αθλητικό και γενικό πληθυσμό. Εν κατακλείδι, μέσα από τα άρθρα που επιλέχθηκαν το Kinect και το Nintendo Wii fit φάνηκαν να έχουν την καλύτερη εγκυρότητα και αξιοπιστία ενώ για το Trazer οι πληροφορίες δεν ήταν τόσο ακριβείς.


Αθλητική φυσικοθεραπεία
Εικονική πραγματικότητα
Εγκυρότητα
Αξιοπιστία

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Φυσικοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)