Η σήμανση (ετικέτα) του οίνου ως εργαλείο μάρκετινγκ

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η σήμανση (ετικέτα) του οίνου ως εργαλείο μάρκετινγκ

Εργαζάκης, Ιωάννης

Ζάβαλη, Μαρία
Παναγιωτακοπούλου, Κωνσταντίνα
Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών
Καλδής, Παναγιώτης
Σχολή Επιστημών Τροφίμων

Πτυχιακή εργασία

2024-10-01

2024-10-08T09:39:14Z


Το Marketing έχει την ικανότητα να δημιουργεί ισχυρές κερδοφόρες σχέσεις μεταξύ εταιρειών ή οργανισμών και καταναλωτών. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς, στην οικονομία και στις αποφάσεις εταιρειών ή οργανισμών και καταναλωτών. Το Marketing του οίνου καλείται να αναλύει τα δεδομένα αυτής της ιδιαίτερης αγοράς και να ενισχύει την θέση των παραγωγών και των προϊόντων τους, έχοντας ως επίκεντρο των καταναλωτή, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Σημαντικό εργαλείο για την αγορά του οίνου αποτελεί η ετικέτα, καθώς αποτελεί τον πιο άμεσα τρόπο σύνδεσης των παραγωγών και των καταναλωτών. Μέσω της ετικέτας οι παραγωγοί έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν τα χαρακτηριστικά του οίνου στους καταναλωτές, να πείσουν για την αξία και την ποιότητά του, οικοδομώντας παράλληλα ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης. Στόχος της παρούσας πτυχιακής είναι η διερεύνηση του ρόλου που διαδραματίζει η ετικέτα στην αγορά του οίνου. Με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της εργασίας, 190 Έλληνες καταναλωτές απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την επιρροή της ετικέτας του οίνου στην αγοραστική τους συμπεριφορά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές του οίνου επηρεάζονται σημαντικά από την ετικέτα ως προς την αγοραστική τους συμπεριφορά και αυτή αποτελεί το κύριο μέσο για την άντληση των πληροφοριών που χρειάζονται. Καθίσταται σαφές ότι οι καταναλωτές έχουν άποψη σχετικά με τον σχεδιασμό της ετικέτας -όχι μόνο για τις πληροφορίες που θα αναγράφονται- αλλά και για την κατασκευή της. Προτιμούν περισσότερο κλασικές ετικέτες, κατασκευασμένες από οικολογικά υλικά, με κείμενο και εικόνα και χρώματα ανάλογα των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του οίνου. Οι πληροφορίες που επηρεάζουν τους καταναλωτές περισσότερο αφορούν στην επωνυμία του οινοποιείου, την ποικιλία του σταφυλιού, την περιοχή προέλευσης του οίνου, καθώς και τη σήμανση σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλειά του (π.χ. ΠΟΠ, Βιολογικός οίνος, συστατικά του οίνου, πιστοποίηση ασφάλειας τροφίμων, κ.α.).


Marketing οίνου
Σήμανση
Ετικέτα
Marketing

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)