Σχεδιάζοντας ένα περίπτερο πληροφοριών για την προβολή/προώθηση της μάρκας πόλης της Σπάρτης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιάζοντας ένα περίπτερο πληροφοριών για την προβολή/προώθηση της μάρκας πόλης της Σπάρτης

Γουδέ, Ευτυχία

Μαρνέλλος, Δημήτριος
Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής
Ρωμούδη, Ελένη
Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού
Φωκίδου, Θεοδοσία
Τυροβολά, Στυλιανή

Πτυχιακή εργασία

2021-07-09

2021-07-13T15:28:42Z


Η διαμόρφωση μιας ξεχωριστής μάρκας/επωνυμίας με μοναδικά χαρακτηριστικά, στόχους και φιλοσοφία σε προϊόντα ή εταιρείες, καθιερώθηκε ως μια διαδικασία απαραίτητη για την ανάδειξη, προβολή και προώθηση του οργανισμού που αντιπροσωπεύει κάθε φορά, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Τη διαδικασία αυτή ενίσχυσε ο σχεδιασμός και η σύνθεση μιας οπτικής ταυτότητας και η επικοινωνία της με μέσα, όπως τεχνικές διαφήμισης, έντυπο και ψηφιακό επικοινωνιακό υλικό και στη συνέχεια με την αξιοποίηση της αρχιτεκτονικής, των τεχνών και με τη διοργάνωση εκδηλώσεων. Τα χαρακτηριστικά της μάρκας ξεκίνησαν να αντιμετωπίζονται ως μέρος μιας ξεχωριστής εμπειρίας, δημιουργώντας νέους κλάδους στα πεδία της αρχιτεκτονικής και του μάρκετινγκ που αφορούν στη σύνθεση μιας εμπειρίας, με επίκεντρο τους χρήστες. Ο ανταγωνισμός εντάθηκε σημαντικά και μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών. Με στόχο να προσελκύσουν περισσότερο κοινό, επισκέπτες, επιχειρήσεις και κεφάλαια, έγινε εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών σε τόπους και πόλεις. Η στρατηγική εντείνεται με την εισαγωγή τέχνης και μικροαρχιτεκτονικής στο δημόσιο αστικό χώρο. Εγκαταστάσεις αρχιτεκτονικής όπως τα κέντρα παροχής πληροφοριών για τουρίστες ή περίπτερα πληροφοριών, όταν ο σχεδιασμός τους γίνεται συστηματικά ακολουθώντας κάποιες αρχές, μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά μέσω της λειτουργίας τους αλλά και της μορφής τους στη διαμόρφωση μιας θετικής εμπειρίας για τον επισκέπτη και τελικά μιας θετικής αντίληψης για τη μάρκα της πόλης. Σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι, μέσα από την παρουσίαση βιβλιογραφίας και υπαρχουσών προσεγγίσεων σχετικά με εφήμερες μεταβαλλόμενες κατασκευές, να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό μιας εφήμερης εγκατάστασης-info kiosk που θα αντιπροσωπεύει τη μάρκα της πόλης της Σπάρτης, προάγοντας την ταυτότητά της, κάνοντάς την μέρος της εμπειρίας των επισκεπτών και εξυπηρετώντας διαφορετικές ανάγκες του Δήμου. Μετά από βιβλιογραφική ανασκόπηση και εφαρμογή ποιοτικής έρευνας, σχεδιάζεται μια δυναμική κατασκευή που ενσωματώνει τη μεταβλητότητα, εισάγοντας τεχνικές της αρθρωτής σχεδίασης και κατασκευής. Ο χρήστης με την επίσκεψή του, ενημερώνεται, μαθαίνει, κοινωνικοποιείται και αισθάνεται, με αποτέλεσμα να βιώνει μια ολοκληρωμένη εμπειρία που μπορεί να επηρεάσει θετικά την αντίληψή του για τη μάρκα της πόλης και να προτρέψει περισσότερους ανθρώπους του κύκλου του να την επισκεφθούν. Ο σχεδιασμός καθορίζεται από παράγοντες όπως η μικρή αρχιτεκτονική κλίμακα, η περιοδική χρήση, η μικρο-μεσαία λειτουργία και ένταση ροής χρηστών. Η αρθρωτότητα, επιτρέπει την μεταφορά σε διαφορετικά περιβάλλοντα εγκατάστασης, αρκεί να διακρίνονται από σχετική σταθερότητα, ενώ με την υποδιαίρεση της εγκατάστασης σε στοιχεία και μονάδες δίνεται η δυνατότητα διαφορετικών διατάξεων, χρήσεων και ενσωμάτωσης διαφορετικών συνδυασμών των εμπειριών που προβλέπονται, προσδίδοντας έτσι ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Συνοψίζοντας, στην πτυχιακή εργασία εξετάζονται οι εφήμερες εγκαταστάσεις–info kiosks ως μεταβαλλόμενες αρχιτεκτονικές μορφές, που λειτουργούν ως βιωματικοί χώροι ανάδειξης και προώθησης της μάρκας μιας πόλης. Η έρευνα και η μελέτη της μάρκας του Δήμου Σπάρτης, οδηγεί στο σχεδιασμό της πρότασης experience the city. Ο σχεδιασμός ακολουθεί τις αρχές σχεδιασμού κέντρων παροχής πληροφοριών που διατυπώθηκαν μέσα από απόψεις που εντοπίστηκαν στο θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις χρηστών που ανήκουν στο κοινό στο οποίο απευθύνεται η μάρκα και ικανοποιεί τα κριτήρια σχεδίασης που τέθηκαν με βάση το όραμα της μάρκας και τους στόχους της ομάδας εργασίας. Πρόκειται για μια ευέλικτη, ευπροσάρμοστη κατασκευή που ενσωματώνει στοιχεία της ταυτότητας της μάρκας και είναι ικανή να εξυπηρετήσει διαφορετικές ανάγκες του Δήμου, δίνοντας τη δυνατότητα για νέες αλληλεπιδράσεις, μορφές και αλλαγές.


Installation
Info kiosk
Αρθρωτό σύστημα
Modular design
Μεταφερόμενο
Εμπειρία χρήστη
Περίπτερο πληροφοριών
Φορητό
Visual identity
Οπτική ταυτότητα πόλης
City branding
User experience
Μεταβαλλόμενο

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.