Οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας

Μηλιαρέσης, Ιωάννης

Κόκκινος, Διονύσιος
kokkinos
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Koulouris, Alexandros
Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Kyprianos, Konstantinos

Πτυχιακή εργασία

2021-07-13

2021-07-14T06:54:24Z


Αδιαμφισβήτητα η σχολική βιβλιοθήκη δεν αποτελεί μόνο ένα καταλυτικό πόρο στη διακίνηση της πληροφορίας και της γνώσης, αλλά και έναν εξίσου σημαντικό και διαχρονικό εκπαιδευτικό πόρο. Υπό αυτό το πρίσμα ο σκοπός της εργασίας αποβλέπει να αναδείξει την αναγκαιότητα των σχολικών βιβλιοθηκών στα σχολεία και τον καθοριστικό παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο στην αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα διερευνάται μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο τρόπος με τον οποίο η σχολική βιβλιοθήκη συμβάλλει ως εκπαιδευτικός θεσμός στην ενίσχυση της σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, η διερεύνηση επικεντρώνεται στην επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στα μαθησιακά αποτελέσματα και στην ανάπτυξη του πληροφοριακού γραμματισμού των μαθητών, αλλά και η ειδικότερη επίδραση της στον σχεδιασμό της διδασκαλίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό της, ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις τους 21ου αιώνα. Για την επίτευξη του σκοπού, αλλά και των επιμέρους στόχων διεξήχθη ποσοτική έρευνα, ενώ ακολούθως ως ερευνητικό εργαλείο για τη συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα ευρήματα κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν από τη μία μεριά τη σχολική βιβλιοθήκη ως δυναμικό μοχλό για να επηρεάσει θετικά τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών και την καλύτερη διαχείριση της πληροφορίας και των πληροφοριακών πηγών, αλλά από την άλλη διαπιστώνεται ότι ο υποβαθμισμένος ρόλος της στα σχολεία δεν την καθιστά το εφαλτήριο για να επιτευχθούν τα ως άνω αποτελέσματα στην καθημερινή πρακτική. Ακολούθως για τους ίδιους λόγους η επίδραση της σχολικής βιβλιοθήκης στη μεταμόρφωση της διδασκαλίας σε μία ερευνητική διαδικασία εμπλουτισμένη με τα εφόδια της σύγχρονης τεχνολογίας φαίνεται να αγγίζει τη σφαίρα του ανέφικτου για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου η εν λόγω έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη επανασχεδιασμού των στόχων τους εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να αποκτήσει ο θεσμός της σχολικής βιβλιοθήκης τη θέση που της ανήκει στο ελληνικό σχολείο.


Άτυπη μάθηση
Τυπική μάθηση
Πληροφοριακός γραμματισμός
Διδασκαλία
Σχολική βιβλιοθήκη
Αναλυτικά προγράμματα
Μαθησιακά αποτελέσματα

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)