Προμελέτη Πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (ή παραγώγων)

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Προμελέτη Πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (ή παραγώγων)

Ντέκας, Χρήστος

Πολίτης, Κωνσταντίνος
Σχολή Μηχανικών
Mazarakos, Thomas
Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2024-10-08

2024-10-19T16:06:27Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την προμελέτη ενός δεξαμενοπλοίου, κατηγορίας Aframax. Αρχικά, παρουσιάζονται οι 4 βασικές φάσεις μελέτης ενός πλοίου καθώς και οι απαιτήσεις του πλοιοκτήτη για το υπό μελέτη πλοίο αλλά και γενικότερα. Έπειτα γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή δεξαμενοπλοίων, αναλύονται οι βασικές κατηγορίες αυτών καθώς επίσης περιλαμβάνονται κάποια σημαντικά ατυχήματα που συνέβαλαν σε αυξημένους κανονισμούς ασφαλείας και σε πιο ασφαλείς σχεδιάσεις πλοίων. Στη συνέχεια, η εργασία αυτή περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των βασικών διαστάσεων, των συντελεστών μορφής, της απαιτούμενης ισχύος πρόωσης καθώς και του εκτοπίσματος, για το υπό μελέτη πλοίο, με χρήση εμπειρικών τύπων καθώς και στατιστικών μεθόδων από όμοια πλοία. Ακόμη, παρουσιάζεται η μεθοδολογία υπολογισμού του συνολικού αλλά και των επιμέρους βαρών του άφορτου πλοίου καθώς γίνεται και ανάλυση του “νεκρού” βάρους DWT. Στη πορεία της εργασίας, καθορίζονται οι ναυπηγικές γραμμές και η τρισδιάστατη γεωμετρία του υπό μελέτη πλοίου με χρήση του προγράμματος Rhinoceros 3D, εξετάζεται το ύψος εξάλων καθώς πραγματοποιείται και έλεγχος της Γραμμής Φόρτωσης. Ακολούθως, προσδιορίζεται η γενική διάταξη του πλοίου, η χωρητικότητα των δεξαμενών καθώς και απόδοσης του πλοίου σε περίπτωση εκροής πετρελαίου (Oil outflow performance) με τη βοήθεια του προγράμματος MaxSurf Stability. Έπειτα, γίνεται ο υπολογισμός των υδροστατικών διαγραμμάτων και στοιχείων. Ακόμη, αναλύονται οι 4 καταστάσεις φόρτωσης που εξετάζονται, γίνεται υπολογισμός του κέντρου βάρους του πλοίου και πραγματοποιείται έλεγχος άθικτης ευστάθειας και διαγωγής σύμφωνα με τους κανονισμούς του IMO. Επίσης, προσδιορίζονται η Ολική Χωρητικότητα (Gross Tonnage) και η Καθαρή Χωρητικότητα (Net Tonnage) σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση Καταμέτρησης, καθώς επίσης υπολογίζεται ο Δείκτης Εξαρτισμού του πλοίου. Τέλος, υπολογίζεται η ολική αντίσταση του πλοίου με χρήση του προγράμματος MaxSurf Resistance για τον προσδιορισμό της προωστήριας εγκατάστασης. Με το πέρας της προμελέτης του υπό μελέτη πλοίου, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της εργασίας αυτής. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις που προκύπτουν και αξίζει να αναφερθούν για πιθανή μελλοντική έρευνα.


Απαιτήσεις πλοιοκτήτη
Γραμμή φόρτωσης
Καταστάσεις φόρτωσης
Δείκτης Εξαρτισμού
Βάρος άφορτου πλοίου
Γενική διάταξη
Aframax
Υδροστατικό διάγραμμα
Ναυπηγικές γραμμές
Δεξαμενόπλοιο
Αντίσταση
Προμελέτη
Χωρητικότητα δεξαμενών
"Νεκρό" φορτίο DWT
Συντελεστές μορφής
Κέντρο βάρους
Στατιστικές μέθοδοι
Εκροή πετρελαίου
Προωστήρια εγκατάσταση
Άθικτη ευστάθεια
Διαστάσεις
IMO
Καθαρή Χωρητικότητα
Διεθνής Σύμβαση Καταμέτρησης
Διαγωγή
Ολική Χωρητικότητα
Μελέτη πλοίου
Κανονισμοί ασφαλείας
Ύψος εξάλων

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)