«Η επίδραση προγραμμάτων εργοθεραπείας στη γραφή σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Η επίδραση προγραμμάτων εργοθεραπείας στη γραφή σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες»

Πατρώνας, Χαράλαμπος

Τμήμα Εργοθεραπείας
Αθανασοπούλου, Χριστίνα
Νικολαΐδης, Παντελεήμων
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Κατσούρη, Ιωάννα Γιαννούλα

Πτυχιακή εργασία

2021-07-14

2021-07-15T10:45:24Z


Τα συμπτώματα των μαθησιακών διαταραχών, επηρεάζουν το παιδί σε πολλά έργα της καθημερινότητας, συνεπώς και στη γραφή. Στην παρούσα εργασία θα αναφερθούν οι επιπτώσεις στην γραφή ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες και θα ακολουθήσει ένα πλάνο της εργοθεραπευτικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση αυτών των διαταραχών. Αρχικά σε αυτήν την εργασία αποσαφηνίζονται οι όροι των μαθησιακών διαταραχών, καθώς παρουσιάζονται κάποια κύρια χαρακτηριστικά τους, όπως τα βασικά συμπτώματα, η κλινική εικόνα, η διάγνωση και τα αξιολογητικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται και οι συννοσηρότητα που ενδέχεται να παρουσιάζεται, ενώ επίσης γίνεται μια αναφορά αποκλειστικά στην δυσγραφία και τον αντίκτυπό της στην γραφή. Στη συνέχεια, ορίζεται η γραφή, παραθέτεται ένα γνωστικό μοντέλο που έχει αναπτυχθεί για την κατανόησή της, τα στάδια ανάπτυξής της, καθώς και μια εργοθεραπευτική ανάλυση της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Ακολουθεί η ανάλυση της αναγκαιότητας της εργοθεραπευτικής παρέμβασης στην γραφή των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, η αξιολόγηση των παιδιών αυτών με σταθμισμένα και μη μέσα και ο καθορισμός των στόχων της εργοθεραπευτικής παρέμβασης. Εν συνεχεία αναλύεται η παρέμβαση που ξεκινά με την παρουσίαση των πλαισίων αναφοράς, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εργοθεραπευτής για να βελτιώσει τη δραστηριότητα της γραφής αλλά και τις επιμέρους απαιτούμενες δεξιότητες των παιδιών με μαθησιακές διαταραχές. Τέλος παρουσιάζονται και κάποια παραδείγματα δραστηριοτήτων που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εργοθεραπευτής καθώς και οι διαδικασίες της επαναξιολόγησης και ολοκλήρωσης της παρέμβασης.


Μαθησιακές Δυσκολίες
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Εργοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.