Τις τελευταίες δεκαετίες, ο αθλητισμός έχει γίνει ένα φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων και θεωρείται σημαντικός πόρος για την ανάπτυξη μιας τοπικής οικονομίας και αγοράς. Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μια νέα ευκαιρία για την ανάπτυξη του τουρισμού. Μέσω της αξιοποίησης των τοπικών πόρων, των επαγγελμάτων και των ειδικοτήτων, οι πόλεις, οι περιφέρειες, οι αγροτικές περιοχές κ.λπ. μπορούν να προωθήσουν έναν προορισμό όσον αφορά τη φήμη και τις τουριστικές ροές. Από την άλλη πλευρά, ο οινοτουρισμός, μια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, έχει ξεχωρίσει ως μια πολύ αναγνωρισμένη μορφή τουρισμού και μάρκετινγκ, που αναπτύσσεται παγκοσμίως. κρίνεται ερευνητικά σημαντικό, να μελετηθεί η συνδυασμένη επιχειρηματική δράση αυτών των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός, οινοτουρισμός), καθώς και η σύνδεση τους με την τοπική ανάπτυξη, μέσω της κοινωνίας και αγοράς, σε τοπική κλίμακα. Αφορμή για τη μελέτη αυτού του συνδυασμού, αποτέλεσε και το ειδικό θεσμικό πλαίσιο για το θεματικό τουρισμό που εφαρμόζεται στην Ελλάδα από το 2018, όπου περιλαμβάνονται ο αθλητικός τουρισμός και ο οινοτουρισμός. Επομένως, σκοπός της παρούσας έρευνας (διατριβής) είναι καταρχήν, η διερεύνηση της ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας, μέσω του οινοτουρισμού και του αθλητικού τουρισμού», και η «ανάπτυξη ενός πλαισίου διασύνδεσης του αθλητικού τουρισμού και του οινοτουρισμού με την επιχειρηματικότητα και την τοπική κοινωνία, οικονομία και ανάπτυξη».από πλευράς μεθοδολογίας, ακολουθείται ένας συνδυασμός θετικιστικής και φαινομενολογικής προσέγγισης (SSM, ποιοτική, ποσοτική μεθοδολογία), αφού καταρχήν το αντικείμενο της έρευνας όσον αφορά τους ενδιαφερόμενους για συνδυασμένη επιχειρηματική χρήση οινοτουρισμού & αθλητικού τουρισμού, στηρίζεται σε ένα αντικειμενικό πλαίσιο που περιλαμβάνει λογικά επιχειρήματα και ερωτήματα για την εξαγωγή συμπερασμάτων, και από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιείται η προσέγγιση της φαινομενολογίας ως βάση για την ποιοτική έρευνα (συλλογή δεδομένων για την εφαρμογή του πλαισίου), για να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα (μελέτη περίπτωσης για συλλογή δεδομένων), και η παρατήρηση για την προσεκτική παρακολούθηση και καταγραφή των φαινομένων του τουρισμού (οινοτουρισμού & αθλητικού τουρισμού).
Συνοψίζοντας, από την εμπειρική έρευνα, βρέθηκε ότι, η επιχειρηματική δράση των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού, συνδέεται με τα επιχειρηματικά δίκτυα (συνεργασία), για να είναι αποδοτικό (δρόμοι κρασιού σε μεγάλες αστικές πόλεις, π.χ. Κων/πολη; δρόμοι κρασιού & πολιτισμική κουλτούρα, επιχειρηματικότητα νέων επιχειρηματιών κρασιού & επιχειρηματικά δίκτυα). Επίσης, βρέθηκε η αποδοτική & βιώσιμη σύνδεση τουρισμού και τοπικής κοινωνίας, αγοράς και ανάπτυξης και ιδιαίτερα των δύο μορφών εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός, οινοτουρισμός). Τέλος, το προτεινόμενο εννοιολογικό πλαίσιο εμπλέκει όλους εκείνους τους παράγοντες (συμμετοχικότητα, διαφάνεια, συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο), για ενεργοποίηση και ενσωμάτωση της τοπικής κοινωνίας, επιχειρηματικής κοινότητας και αρχών, στο νέο πλαίσιο τουριστικής ανάπτυξης, όπου συνδυάζονται δύο μορφές εναλλακτικού τουρισμού (αθλητικός τουρισμός και οινοτουρισμός). Είναι σημαντικό να μη χαθεί η ευκαιρία αρμονικής και αποδοτικής αξιοποίησης των δύο μορφών, προκειμένου να αποτελέσει ένα οδηγό ή εργαλείο για καινούργιες προτάσεις τοπικής ανάπτυξης με σεβασμό, στην κοινωνία, οικονομία και περιβάλλον. Επίσης, η Ελλάδα εντάσσεται στις χώρες που φημίζεται για τον τουρισμό της και μάλιστα ο τουρισμός αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων, και οι δύο αυτές μορφές είναι πολύ αναπτυγμένες, και άρα ο αποδοτικός συνδυασμός τους, μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην τοπική οικονομία και αγορά.