Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας: Μελέτη ανταγωνιστικότητας της πράσινης μεθανόλης ως υποκατάστατο των συμβατικών καυσίμων

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας: Μελέτη ανταγωνιστικότητας της πράσινης μεθανόλης ως υποκατάστατο των συμβατικών καυσίμων

Αποστολίδου, Μαριλένα

Προηγμένες Τεχνολογίες στη Ναυπηγική και Ναυτική Μηχανολογία
Σχολή Μηχανικών
Δημητρέλλου, Σωτηρία
Λιβανός, Γεώργιος
Κουμπογιάννης, Δημήτριος
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2024-12-05

2024-12-15T11:41:51Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην εις βάθος ανάλυση της πράσινης μεθανόλης ως βιώσιμου καυσίμου στη ναυτιλία, εστιάζοντας στις περιβαλλοντικές, τεχνικές αλλά και οικονομικές πτυχές της χρήσης της. Η εργασία είναι δομημένη σε δύο κύρια μέρη: το θεωρητικό και τη περιπτωσιολογική μελέτη. Στο θεωρητικό μέρος, η εργασία ξεκινά με την παρουσίαση του νομοθετικού πλαισίου που ρυθμίζει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHGs) στον τομέα της ναυτιλίας. Εξετάζεται η στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) καθώς και οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εστιάζοντας στους νέους κανονισμούς που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για την περίοδο 2023-2030, όπως ο κανονισμός CII (Ship’s Carbon Intensity Indicator), ο κανονισμός EU ETS καθώς και ο FuelEU, που προωθούν τη χρήση καθαρών καυσίμων. Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης την ανάλυση του ρόλου των εναλλακτικών καυσίμων και των παραγόντων που επηρεάζουν την αξιολόγηση και χρήση τους στην ναυτιλία. Στο μέρος της περιπτωσιολογικής μελέτης, η εργασία εστιάζει στη χρήση της πράσινης μεθανόλης σε πλοία, αναλύοντας τις ρυθμιστικές υποχρεώσεις και τις κατευθυντήριες γραμμές που διέπουν τη χρήση της ως θαλάσσιο καύσιμο. Εξετάζονται οι διαδικασίες τροφοδοσίας μεθανόλης στα συστήματα πρόωσης των πλοίων, οι απαιτήσεις αποθήκευσης και μεταφοράς, καθώς και οι τεχνικές προδιαγραφές που είναι απαραίτητες για την ασφαλή και αποδοτική χρήση της. Η εργασία αποκτά πρόσθετη διάσταση με τη σύγκριση της μεθανόλης και πιο συγκεκριμένα της πράσινης μεθανόλης με άλλες υφιστάμενες λύσεις όπως είναι το βαρύ πετρέλαιο χαμηλού θείου (VLSFO & MGO). Πραγματοποιείται ανάλυση των οικονομικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των τιμών και της διαθεσιμότητας των καυσίμων, καθώς και η επίδραση τους στο συνολικό κόστος λειτουργίας των πλοίων. Επιπλέον, αξιολογούνται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεθανόλης, εστιάζοντας στο μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα και τις δυνατότητές της για συμβολή στη βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Μέσα από την ανάλυση προκύπτουν και άλλα συμπεράσματα τόσο για τον οικονομικό όσο και τον περιβαλλοντικό παράγοντα καταλήγοντας στο ότι η πράσινη μεθανόλη μπορεί να αποτελέσει μια λύση για το μέλλον ως καύσιμο για τη ναυτιλία. Συνολικά, η εργασία συνεισφέρει στην κατανόηση των προοπτικών της μεθανόλης ως βιώσιμου καυσίμου στον ναυτιλιακό τομέα, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των πλεονεκτημάτων, των προκλήσεων και των ευκαιριών που τη συνοδεύουν. Η ανάλυση με τη χρήση ενός παραδείγματος (πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) εκτιμά τη συμβολή της μεθανόλης στη μείωση των εκπομπών και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, προτείνοντας στρατηγικές για την υιοθέτηση της σε ευρύτερη κλίμακα.


Εναλλακτικές ενεργειακές πηγές
Πράσινα καύσιμα
Κλιματική αλλαγή
Περιβαλλοντική αειφορία
ΙΜΟ
Απανθράκωση
Ναυτιλία
Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
Υποκατάστατα καυσίμων
Βιωσιμότητα
Πράσινη μεθανόλη
Κανονισμοί
Μεθανόλη
Ανταγωνιστικότητα

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Προηγμένες Τεχνολογίες στη Ναυπηγική και Ναυτική Μηχανολογία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)