Σύγχρονα μοντέλα μάθησης: Συνδυασμός της εφαρμογής τους στην εκπαίδευση φοιτητών διοίκησης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σύγχρονα μοντέλα μάθησης: Συνδυασμός της εφαρμογής τους στην εκπαίδευση φοιτητών διοίκησης

Παππά, Γεωργία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Σαχινίδης, Αλέξανδρος
Διοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)
Καλλιβωκάς, Δημήτριος
Gikas, Grigorios
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2025-01

Η παρούσα εργασία με τίτλο «Σύγχρονα μοντέλα μάθησης: Συνδυασμός της εφαρμογής τους στην εκπαίδευση φοιτητών Διοίκησης», εξετάζει τη χρήση σύγχρονων μοντέλων μάθησης στην εκπαίδευση φοιτητών διοίκησης και οικονομίας, με στόχο την ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της μαθησιακής διαδικασίας. Στο θεωρητικό πλαίσιο, παρουσιάζονται οι βασικές θεωρίες μάθησης, όπως ο συμπεριφορισμός και ο κονστρουκτιβισμός, και αναλύονται οι παιδαγωγικές διαστάσεις και δυνατότητες των μοντέλων συνεργατικής μάθησης, ανακαλυπτικής μάθησης, της μεθόδου project και, κυρίως, του Team-Based Learning (TBL). Το TBL κατέχει κεντρική θέση στην εργασία ως ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό μοντέλο διδασκαλίας που βασίζεται στη συνεργασία των φοιτητών σε μικρές ομάδες, με σαφείς και δομημένες διαδικασίες. Η μάθηση στο πλαίσιο αυτό συντελείται μέσω της αλληλεπίδρασης και της ενεργητικής συμμετοχής των φοιτητών, που καλούνται να επιλύσουν πραγματικά προβλήματα εφαρμόζοντας τις γνώσεις τους. Το TBL προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς ενισχύει την κριτική σκέψη, τις δεξιότητες επικοινωνίας και την ομαδική εργασία, δεξιότητες απαραίτητες για την επαγγελματική εξέλιξη των φοιτητών στον τομέα της διοίκησης. Μετά τη θεωρητική διερεύνηση, ακολουθεί η μεθοδολογική ανάλυση και η εφαρμογή των σύγχρονων μεθόδων μάθησης, με σκοπό τη μελέτη των αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι το TBL, συνεισφέρει ουσιαστικά στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των φοιτητών και οδηγεί σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Η προσομοίωση της ομαδικής εργασίας και η βιωματική μάθηση που προσφέρει το TBL ενισχύουν την αυτονομία των φοιτητών και δημιουργούν συνθήκες που ανταποκρίνονται στις πραγματικές απαιτήσεις του σύγχρονου επαγγελματικού περιβάλλοντος. Συνολικά, η εργασία αναδεικνύει τη σημασία της προσαρμογής των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στις ανάγκες των φοιτητών διοίκησης και προτείνει την ευρύτερη υιοθέτηση του TBL ως μεθόδου διδασκαλίας. Το TBL δεν περιορίζεται στην απλή μετάδοση γνώσης, αλλά καλλιεργεί ουσιαστικές δεξιότητες που είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σε επαγγελματικά και ακαδημαϊκά πλαίσια, προσφέροντας μία καινοτόμο διδακτική προοπτική, ικανή να ενισχύσει τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και να προετοιμάσει τους φοιτητές για τις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου.


Ανακαλυπτική μάθηση
Ομαδική μάθηση
Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας
Θεωρίες μάθησης
Συνεργατική μάθηση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.