Οικονομοτεχνική μελέτη σκοπιμότητας χρήσης της αμμωνίας ως εναλλακτικό καύσιμο σε εγκαταστάσεις πρόωσης πλοίων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οικονομοτεχνική μελέτη σκοπιμότητας χρήσης της αμμωνίας ως εναλλακτικό καύσιμο σε εγκαταστάσεις πρόωσης πλοίων

Ράτη, Ειρήνη

Σχολή Μηχανικών
Δημητρέλλου, Σωτηρία
Λιβανός, Γεώργιος
Παγώνης, Δημήτριος Νικόλαος
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2025-01-17

2025-02-04T11:22:47Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου στις εγκαταστάσεις πρόωσης πλοίων, αναλύοντας την οικονομική και περιβαλλοντική της βιωσιμότητα. Η αμμωνία, με τις μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά την καύση της και τις δυνατότητες παραγωγής της από ανανεώσιμες πηγές, αναδεικνύεται ως μία από τις πλέον υποσχόμενες λύσεις για την κάλυψη των αυξανόμενων περιβαλλοντικών απαιτήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Για την ολοκληρωμένη αξιολόγηση της αμμωνίας, εξετάζονται αρχικά οι τεχνολογίες παραγωγής της, όπως η αναμόρφωση μεθανίου με ατμό και η αεριοποίηση άνθρακα, καθώς και οι διαφορετικοί τύποι της (καφέ, γκρίζα, μπλε, πράσινη). Μέσα από αυτή την ανάλυση, αναδεικνύεται η επίδραση της κάθε μεθόδου παραγωγής στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και στο κόστος, παρέχοντας το θεωρητικό υπόβαθρο για την οικονομική και περιβαλλοντική αξιολόγηση. Στη συνέχεια, η εργασία εστιάζει στις οικονομικές παραμέτρους της χρήσης της αμμωνίας, συμπεριλαμβανομένου του κόστους παραγωγής, των υποδομών που απαιτούνται για την υιοθέτησή της, και της ανταγωνιστικότητάς της σε σύγκριση με συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και η μεθανόλη. Μέσα από την ανάλυση του κόστους και των εκπομπών κατά τον κύκλο ζωής της αμμωνίας, αναδεικνύονται οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη βιωσιμότητά της. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συμπερασμάτων σχετικά με τις τεχνολογικές προκλήσεις, τις απαιτήσεις προσαρμογής και τις στρατηγικές που απαιτούνται για την υιοθέτηση της αμμωνίας στη ναυτιλία. Παράλληλα, εξετάζεται η σημασία του ρυθμιστικού πλαισίου και της φορολόγησης του άνθρακα στη διαμόρφωση των μελλοντικών επιλογών καυσίμου. Συνολικά, η εργασία συμβάλλει στη συζήτηση για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, προτείνοντας την αμμωνία ως μία στρατηγικά σημαντική επιλογή, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις του κλάδου.


Περιβαλλοντική συμμόρφωση
GHG
Υδρογόνο
Εναλλακτικά καύσιμα
Ναυτιλία
Καύση
Κανονισμοί IMO
Αμμωνία
Μεθανόλη
Τεχνοοικονομική μελέτη
Φαινόμενο θερμοκηπίου
Πράσινη ναυτιλία
Τοξικότητα
Οικονομοτεχνική μελέτη
Haber Bosch
IMO
Μελλοντικές τεχνολογίες πρόωσης
Greenhouse Ggases
Ammonia
Εκπομπές Co₂
Κόστος καυσίμου
Φόρος άνθρακα
Καύσιμα
Βιωσιμότητα
Εκπομπές
Ναυτική πρόωση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.