Γνώσεις και απόψεις διευθυντών σχολικών μονάδων αναφορικά με το σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση των μαθητών γυμνασίου

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Γνώσεις και απόψεις διευθυντών σχολικών μονάδων αναφορικά με το σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση των μαθητών γυμνασίου

Μπέκα, Αικατερίνη
Σφυρά, Ευτυχία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ασημόπουλος, Χαρίσιος
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-06-30

2021-07-20T11:39:10Z


Ο σχολικός εκφοβισμός ως κοινωνικό φαινόμενο έχει σημειώσει παγκοσμίως σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση τις απόψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων ως προς το ρόλο που έχουν υιοθετήσει αυτοί απέναντι σε αυτό το φαινόμενο. Επίσης, διερευνά τις απόψεις τους σε σχέση με τις κατάλληλες ενέργειες, που οδηγούν στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Το δείγμα αποτέλεσαν 11 διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται σε σχολικές μονάδες της Ανατολικής Αττικής, της περιφέρειας Α’ Πειραιά, της Βοιωτίας, της Κορινθίας και συγκεκριμένα σε Γυμνάσια. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε χρήση ημιδομημένης συνέντευξης, ενώ για την ανάλυση των συνεντεύξεων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψαν επτά θεματικοί άξονες, οι οποίοι πραγματεύονται το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ως έννοια, τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, το χώρο όπου συντελείται, τα αίτια του εκφοβισμού, την προσωπική εμπειρία και στάση διευθυντή, την αντιμετώπιση από το σχολείο και τις προτάσεις για αντιμετώπιση από το σχολείο και την πολιτεία. Από την ανάλυση προέκυψε, πέραν των γνώσεων και των απόψεων των διευθυντών για το σχολικό εκφοβισμό, η σπουδαιότητα του ρόλου που επιτελούν αυτοί για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, καθώς και η αναγκαιότητα να επιμορφωθούν οι ίδιοι αλλά και ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου να επιτελέσουν το ρόλο τους σωστά.


Bullying
Principal knowledge
Teacher training
Aggression
Γνώσεις διευθυντών
Principal role
Σχολικός εκφοβισμός
Επιθετικότητα
Διευθυντές σχολικών μονάδων
Ρόλος διευθυντών
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Coping
Τρόποι αντιμετώπισης σχολικού εκφοβισμού

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)