Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης στη διδασκαλία: απόψεις και χρήση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης στη διδασκαλία: απόψεις και χρήση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Γαλιατσάτου, Φιλίππια

Μουντρίδου, Μαρία
Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων
KARKALOUSOS, PETROS
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-07-16

Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης ως μέσα επέκτασης και υποβοήθησης της διδασκαλίας αξιοποιούνται από ολοένα και περισσότερους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η αυξημένη χρήση τους την περίοδο της πανδημίας Covid-19, για παροχή εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης, τις ανέδειξε ως ένα από τα δυναμικότερα ψηφιακά μέσα, εντείνοντας την ανάγκη ερευνητικής καταγραφής της χρήσης τους. Σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από την αξιοποίηση πλατφορμών σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, εξετάζεται κατά πόσο η χρήση τους έχει συμβάλλει στη μεταβολή των παιδαγωγικών τους αντιλήψεων. Πραγματοποιήθηκαν 14 εις βάθος συνεντεύξεις, βασισμένες σε ημι-δομημένες ερωτήσεις, με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τρόπους χρήσης των πλατφορμών τηλεκπαίδευσης στη διδακτική πράξη που αντιστοιχούν σε διαφορετικά επίπεδα αξιοποίησης των δυνατοτήτων τους. Η χρήση τους, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, δε συνέβαλε στη μεταβολή των παιδαγωγικών τους αντιλήψεων. Ο τρόπος όμως που τελικά αξιοποιούν τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης είναι αντιφατικός των αντιλήψεών τους αυτών. Διαπιστώθηκε, γενικότερα, η θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης ως συνοδευτικά μέσα της συμβατικής διά ζώσης εκπαίδευσης. Προσδιορίστηκαν ωστόσο και αρκετοί προβληματισμοί σχετικά με την αξιοποίησή τους, όπως είναι ο φόρτος εργασίας που προσθέτουν στον εκπαιδευτικό, η αύξηση του χρόνου έκθεσης στην οθόνη του υπολογιστή και η αδυναμία αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών. Ταυτόχρονα, καταδείχθηκαν οι παράγοντες που θα συντελούσαν στην αποτελεσματικότερη ενσωμάτωσή τους στην εκπαίδευση. Τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν στοιχεία για τη σύνδεση των τεχνολογικών χαρακτηριστικών των πλατφορμών τηλεκπαίδευσης με τα οφέλη τους για τη διδασκαλία και τη μάθηση και παρέχουν κατευθύνσεις για τον σχεδιασμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.


Απόψεις δασκάλων
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Covid-19
Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
E-learning, platforms
Συνεντεύξεις
Πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης
Πρακτικές δασκάλων
Ποιοτική έρευνα
Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.