Στάσεις και απόψεις παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών μέσω της βιωματικής μάθησης στον παιδικό σταθμό σε παιδιά ηλικίας 3 - 4 ετών

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Στάσεις και απόψεις παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών μέσω της βιωματικής μάθησης στον παιδικό σταθμό σε παιδιά ηλικίας 3 - 4 ετών

Πέσιου, Ευφροσύνη

PILIOURAS, PANAGIOTIS
Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων
Κασιμάτη, Αικατερίνη
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-07

2021-07-21T09:44:50Z


Περίληψη Εισαγωγή: Τα μαθηματικά θεωρούνται ένα σημαντικό διδακτικό αντικείμενο, αφού η μαθηματική γνώση έχει διαφανεί ότι αποτελεί για τα παιδιά παράγοντα εξέλιξης, ανάπτυξης και επιτυχίας τόσο για τη σχολική όσο και την επαγγελματική τους πορεία. Γι’ αυτόν τον λόγο, έχουν ενταχθεί στην εκπαίδευση των παιδιών από τις μικρές ηλικίες στην προσχολική αγωγή. Οι εκπαιδευτικοί εισάγουν τις βιωματικές πρακτικές στους παιδικούς σταθμούς, αφού έχει αποδειχθεί ότι είναι το καταλληλότερο μέσο διδασκαλίας των μικρών παιδιών, ώστε να μπορούν να μεταδώσουν στα παιδιά μαθηματικές έννοιες, χωρίς να τα πιέσουν, αλλά μέσα από μια ενδιαφέρουσα διαδικασία . Σκοπός: Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις στάσεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών μέσα από τη βιωματική μάθηση σε παιδιά ηλικίας 3-4 ετών, προκειμένου να διαφανούν οι πρακτικές που χρησιμοποιούν και η αποτελεσματικότητά τους. Μέθοδος: Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS.25 και το πρόγραμμα Microsoft Excel. Στην περιγραφική στατιστική, για την ανάλυση όλων των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, έγινε χρήση ποσοστών, μέσων τιμών και τυπικών αποκλίσεων. Επιπλέον, για την κατάλληλη παρουσίαση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν πίνακες και γραφήματα που δημιουργήθηκαν στα δύο προαναφερόμενα προγράμματα. Για την απάντηση των 3 ερευνητικών ερωτημάτων και την ανάδειξη πιθανόν στατιστικά σημαντικών συσχετίσεων, έγινε χρήση του συντελεστή γραμμικής συσχέτισης Pearson. Αποτελέσματα: Μέσω της έρευνας, διαπιστώθηκε πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα παιδιά ηλικίας 3 και 4 ετών είναι πολύ ικανά να αντιληφθούν τις μαθηματικές έννοιες και η βιωματική διαδικασία προκαλεί αίσθημα ενδιαφέροντος, θαυμασμού και έλξης. Οι πιο αποδοτικές διδακτικές προσεγγίσεις είναι εκείνες της γνώσης μέσω του παιχνιδιού, της επιλογής και χρήσης υλικών και της βιωματικής προσέγγισης γνώσεων. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι είναι σημαντικό να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα αυτοανακάλυψης των μαθηματικών εννοιών κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Επίσης, αναδείχθηκε πως όσο πιο συχνά οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τη βιωματική μάθηση ως μέσο διδασκαλίας των μαθηματικών εννοιών, τόσο πιο θετικοί είναι οι μαθητές ως προς το συγκεκριμένο μάθημα. Συμπεράσματα: Μέσα από τη βιωματική μάθηση οι μαθητές προσχολικής ηλικίας μπορούν να αντιληφθούν με μεγαλύτερη ευκολία τις μαθηματικές έννοιες και να συμμετάσχουν ενεργά στο μάθημα δείχνοντας περισσότερο ενδιαφέρον και προθυμία. Το παιχνίδι αναδεικνύεται ως το σημαντικότερο μέσο βιωματικής διδασκαλίας, αφού οι μαθητές δείχνουν εμφανή προτίμηση.  


Προσχολική αγωγή

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)