Η επίδραση της μουσικοκινητικής αγωγής στις κινητικές δεξιότητες νηπίων ηλικίας τριών ετών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επίδραση της μουσικοκινητικής αγωγής στις κινητικές δεξιότητες νηπίων ηλικίας τριών ετών

Μαρκότσκα, Καρολίνα - Εύα

SOTIRIOU, CHRISTINA
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ρέτσιου, Στέλλα
Χατζηδάκη, Ζωή
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2021-07-12

2021-07-22T16:41:11Z


Πρωταρχικός σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση των συστημάτων της Μουσικοκινητικής Αγωγής και ο εντοπισμός της ευεργετικής τους επίδρασης στην απόκτηση κινητικών δεξιοτήτων από νήπια τριών ετών. Γι αυτό τον λόγο, με αρωγό την βιβλιογραφία και την εκπόνηση και αποστολή ερωτηματολογίου σε δομές όλης της Ελλάδας, συγκεντρώθηκε ικανό υλικό για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Σε ένα διευρυμένο δείγμα εκπαιδευτικών, που κάνουν σχεδόν καθημερινή χρήση τέτοιων μεθόδων, εστιάστηκε η παρατήρησή μας, ως προς τα ποσοστά συμμετοχής και ανταπόκρισης των νηπίων, αλλά και σε σχέση με τις εμπειρίες των ειδικών από την όλη διαδικασία. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν, μας πρόσφεραν μια ξεκάθαρη κατεύθυνση για τις βελτιώσεις που χρήζει το σύστημα, εφόσον αποτύπωσαν την συμμετοχή ανά φύλο, την ύπαρξη ιδιαιτεροτήτων εγρήγορσης, τις βιβλιογραφικές ελλείψεις και όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, την αναγκαιότητα ύπαρξης επιμονής, επανάληψης και πρακτικής εξάσκησης. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως η στατιστική μέτρηση για την διαχρονική βελτίωση της κινητικής δεξιότητας των νηπίων αλλά και των ποσοστών αύξησης της συμμετοχής τους, υπήρξε άκρως διαφωτιστική, καταδεικνύοντας σαφή ανοδική τάση και στα δύο. Αβίαστα προέκυψε το συμπέρασμα, πως οι μέθοδοι Μουσικοκινητικής Αγωγής, συνεισφέρουν τα μέγιστα στην βελτίωση των κινητικών δεξιοτήτων των νηπίων, υπό την προϋπόθεση πως θα εφαρμόζονται με υπομονή και συνέπεια στην πρακτική εξάσκηση από μέρους των εκπαιδευτικών. Με καθοριστική για την επιτυχία τους, την ενεργή συμμετοχή του διδάσκοντος στα δρώμενα, αποκρυσταλλώθηκε η πεποίθηση πως η συνδυασμένη μουσική και κίνηση, ωφελούν πολύπλευρα την ισορροπημένη ανάπτυξη του κινούμενου νηπίου σε σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο.


Νήπιο
Αξιολόγηση
Ερωτηματολόγιο
Εξάσκηση
Κίνηση
Μουσικοκινητική αγωγή

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.