Η Έμμηνος Ρύση ως Παράγοντας Διαρροής από τη Σχολική Πραγματικότητα και ο Ρόλος της Κοινωνικο-συναισθηματικής Νοημοσύνης

Η Έμμηνος Ρύση ως Παράγοντας Διαρροής από τη Σχολική Πραγματικότητα και ο Ρόλος της Κοινωνικο-συναισθηματικής Νοημοσύνης

Φουντή, Ευαγγελία

Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Georgatzakou, Chara
Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων
Ανδρή, Ελισάβετ
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-07-16

2021-07-26T10:13:31Z


Περίληψη Εισαγωγή: Η έλευση της εμμήνου ρύσεως αποτελεί σημείο σταθμό στην εξελικτική πορεία της εφηβείας των θηλέων καθώς σηματοδοτεί την μετάβαση από την παιδική στην αναπαραγωγική ηλικία. Η εμμηναρχή καθορίζεται από μια πλειάδα παραγόντων τόσο γενετικής όσο και περιβαλλοντικής φύσεως, με τους εξωγενείς παράγοντες να επηρεάζουν σε μεγάλο ποσοστό τόσο την έναρξη ή καθυστέρηση της εμμήνου ρύσεως όσο και την βιο-ψυχο-κοινωνική πορεία αυτής. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι σε πρώτο στάδιο η διερεύνηση της εμμήνου ρύσεως και της σχετιζόμενης με αυτήν συμπτωματολογίας ως βιολογικοί παράγοντες μερικής διαρροής από τη σχολική πραγματικότητα και σε δεύτερο στάδιο ο ρόλος της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης ως διδακτική προσέγγιση και αντισταθμιστικός παράγοντας του φαινομένου της μαθητικής διαρροής. Υλικό και Μέθοδος: Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η ποσοτική έρευνα επισκόπησης με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου όπως αυτό συντάχθηκε από την ερευνήτρια. Πραγματοποιήθηκε Πιλοτική Έρευνα (Pilot Research) με τη μέθοδο της Εξέτασης-Επανεξέτασης (Test – Re-test) σε δείγμα δέκα (10) ατόμων προκειμένου να ελεγχθούν τυχόν λάθη και να εντοπισθούν παραλείψεις μέσω του συσχετισμού των αρχικών και των επαναληπτικών μετρήσεων. Το συνολικό δείγμα της έρευνας απετέλεσαν εκατό (100) άτομα τυπικής ανάπτυξης και το ηλικιακό φάσμα αυτών τα έντεκα έως δέκα οκτώ έτη (11-18). Η συμπλήρωση ερωτηματολογίου και η συλλογή δεδομένων του πιλοτικού δείγματος των δέκα ατόμων έγινε με τη μέθοδο της διανομής έντυπου ερωτηματολόγιου ενώ του υπόλοιπου δείγματος, αποκλειστικά μέσω συμπλήρωσης ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Αποτελέσματα: Όπως προέκυψε από την παρούσα πρωτότυπη έρευνα μεγάλο ποσοστό του δείγματος εμφανίζει απροθυμία ενεργούς συμμετοχής σε δραστηριότητες σχολικού πλαισίου και στην εν γένει σχολική καθημερινότητα λόγω της έντονης σωματικής και ψυχοσυναισθηματικής συμπτωματολογίας πριν ή κατά τη διάρκεια της εμμηνόρροιας ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η έλλειψη ενσυναίσθησης από το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον και κατά συνέπεια η αδυναμία συναισθηματικής ταύτισης με την ψυχολογική κατάσταση του ατόμου και κατανόησης των συμπεριφορών ή των κινήτρων που τις καθορίζουν επιτείνει την αρνητική τους στάση και οδηγεί στην παγίωση της μαθητικής διαρροής. Συμπεράσματα: Εν κατακλείδι, όπως προέκυψε από την έρευνα, θεμελιώδους σημασίας ρόλο δύναται να παίξει η προσέγγιση της προβληματικής μέσω της ανάπτυξης νέων επικοινωνιακών τρόπων που θα πηγάζουν από τις βασικές αρχές της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης και θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με μία οικοσυστημική προσέγγιση της σχολικής καθημερινότητας. Λέξεις Κλειδιά: έμμηνος ρύση, συμπτωματολογία, σχολική διαρροή, κοινωνικο-συναισθηματική νοημοσύνη, οικοσυστημική προσέγγιση.


Έμμηνος ρύση
Κοινωνικο-συναισθηματική νοημοσύνη
Σχολική διαρροή
Οικοσυστημική προσέγγιση
Συμπτωματολογία

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)