Πρόγραμμα παρέμβασης για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε παιδιά με αυτισμό και τα αδέλφια τους τυπικής ανάπτυξης-μια μελέτη περίπτωσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πρόγραμμα παρέμβασης για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε παιδιά με αυτισμό και τα αδέλφια τους τυπικής ανάπτυξης-μια μελέτη περίπτωσης (EL)

Τσαμήτρου, Ελένη (EL)
Αγαλιώτης, Ιωάννης (EL)

Καρτασίδου, Λευκοθέα (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2010-07-16T06:58:59Z
2010 (EN)


Το παιχνίδι θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών. Τα παιδιά με αυτισμό, έχουν συνήθως φτωχή φαντασία, έλλειψη ενδιαφέροντος για παιχνίδι και έλλειψη αυθορμητισμού και δημιουργικότητας, έλλειψη ενός δημιουργικού νου, για την κατανόηση ενός επικοινωνιακού κόσμου. Αυτό ίσως είναι και το κλειδί για να βοηθήσουμε τα παιδιά με αυτισμό. Όλα τα παραπάνω, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητα του συμβολικού και κοινωνικού παιχνιδιού για τα παιδιά με αυτισμό. Τα παιδιά με αυτισμό στην επαφή με τους συνομηλίκους τους, μπορούν να διδαχτούν να αλληλεπιδρούν, να παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να εμπλέκονται σε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και κατάλληλο παιχνίδι (Belchic/ Harris, 1994). Η ενσωμάτωση επομένως, των παιδιών τυπικής ανάπτυξης και ιδιαίτερα των αδελφών των παιδιών με αυτισμό στην εκπαίδευσή τους κρίνεται απαραίτητη (Tsao/ Odom, 2006), καθώς ωφελούνται και οι δυο πλευρές. Η παρούσα εργασία διαιρείται σε δύο επιμέρους ενότητες. Η πρώτη ενότητα που αποτελεί το θεωρητικό πλαίσιο περιλαμβάνει αναφορά στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές τα χαρακτηριστικά, τη συμπτωματολογία, τα προγράμματα παρέμβασης. Παρουσιάζεται στη συνέχεια η συνεκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα. Γίνεται επίσης αναφορά στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των παιδιών με αυτισμό, αλλά και στις γνώσεις που πρέπει να έχουν οι γονείς πάνω σε αυτό το θέμα για την πιο αποτελεσματική αντιμετώπισή του. Τέλος γίνεται εκτενής αναφορά στα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό και στην καλύτερη δυνατή στήριξή τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις για το παιχνίδι τη σπουδαιότητά του, οι ιδιαιτερότητες του παιχνιδιού των παιδιών με αυτισμό, οι προσεγγίσεις ενίσχυσης του και πιο αναλυτικά οι παρεμβάσεις με την συμβολή των αδελφών τους τυπικής ανάπτυξης. Η δεύτερη ενότητα ασχολείται με τη μεθοδολογία της έρευνας, όπου αναφέρεται αναλυτικά η διατύπωση του προβλήματος, ο σχεδιασμός της, η σημασία της μελέτης, η διατύπωση των σκοπών, η διατύπωση των υποθέσεων τα εργαλεία και οι διάφορες δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν. Επίσης περιλαμβάνει τη μελέτη και την ανάλυση των αποτελεσμάτων, αλλά και τις προτάσεις του ερευνητή. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010. (EL)
Made available in DSpace on 2010-07-16T06:58:59Z (GMT). No. of bitstreams: 1 TsamitrouEleniMsc2010.pdf: 842695 bytes, checksum: f611d6113f1c869ef4d133423c13678a (MD5) Previous issue date: 2010 (EN)
Submitted by Tsamitrou Eleni ([email protected]) on 2010-07-15T13:36:46Z No. of bitstreams: 1 TsamitrouEleniMsc2010.pdf: 842695 bytes, checksum: f611d6113f1c869ef4d133423c13678a (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Liarou Maria([email protected]) on 2010-07-16T06:58:59Z (GMT) No. of bitstreams: 1 TsamitrouEleniMsc2010.pdf: 842695 bytes, checksum: f611d6113f1c869ef4d133423c13678a (MD5) (EN)


Αδέλφια (EL)
Αυτισμός (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.