Submitted by Antonia Papaevangellou (
[email protected]) on 2011-03-21T20:05:52Z
No. of bitstreams: 1
PapaevangelouAntoniaMsc2011.pdf: 919342 bytes, checksum: e163311a65108ab74e5a7cf637b5a3f7 (MD5)
(EN)
Το παιχνίδι αποτελεί εδώ και αρκετές δεκαετίες αντικείμενο έρευνας και
παρατήρησης της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας.Με πρωτοπόρο την Αμερική, δημιουργήθηκαν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης
σε παιδιά προσχολικής ηλικίας που περιλαμβάνουν εκπαίδευση των γονέων μέσω του
παιχνιδιού με το παιδί τους. Σκοπός των προγραμμάτων είναι η ενίσχυση και η
εκμάθηση δεξιοτήτων θετικής αλληλεπίδρασης γονέα-παιδιού καθώς και οριοθέτησης ειδικά σε περιπτώσεις παιδιών με δυσκολίες συγκέντρωσης ή συμπεριφοράς.Στην παρούσα εργασία, επιλέχτηκε ένα αμερικάνικο πρόγραμμα εκπαίδευσης
γονέων μέσω παιχνιδιού (Parent-Child Interaction Therapy-Θεραπεία
Αλληλεπίδρασης Γονέα-Παιδιού), που συνδυάζει τη θεωρητική με την πρακτική
εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο του Γ.Ν.Γ.Παπανικολάου και διήρκησε πέντε μήνες, συμμετείχε μία μητέρα με τον τετράχρονο γιό της. Οι συνεδρίες βιντεοσκοπήθηκαν και αναλύθηκαν από δύο παρατηρητές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μητέρα εξάλειψε σχεδόν τις αρνητικές γονεϊκές δεξιότητες (ερωτήσεις, εντολές, κρίσεις), ενώ αύξησε θεαματικά τις θετικές γονεϊκές δεξιότητες (επιβράβευση, λεκτική αντανάκλαση, μίμηση, ανατροφοδότηση με ενθουσιασμό) οριοθετώντας τις αρνητικές συμπεριφορές του παιδιού της.
(EN)
Approved for entry into archive by Anthi Baliou(
[email protected]) on 2011-03-22T06:43:57Z (GMT) No. of bitstreams: 1
PapaevangelouAntoniaMsc2011.pdf: 919342 bytes, checksum: e163311a65108ab74e5a7cf637b5a3f7 (MD5)
(EN)
Made available in DSpace on 2011-03-22T06:43:57Z (GMT). No. of bitstreams: 1
PapaevangelouAntoniaMsc2011.pdf: 919342 bytes, checksum: e163311a65108ab74e5a7cf637b5a3f7 (MD5)
Previous issue date: 2011
(EN)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
(EN)