Το bullying στο δημοτικό σχολείο, σε παιδιά από οικογένειες μεταναστών από την Αλβανία και την Πρώην Σοβιετική Ένωση.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το bullying στο δημοτικό σχολείο, σε παιδιά από οικογένειες μεταναστών από την Αλβανία και την Πρώην Σοβιετική Ένωση. (EL)

Δήμου, Γεώργιος (EL)

Γουδήρας, Δημήτριος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2012-02-24T09:28:04Z
2012 (EL)


Στην ελληνική κοινωνία αυξάνεται ολοένα, το ποσοστό των μαθητών της πρω-τοβάθμιας εκπαίδευσης που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει εάν υπάρχουν διαφορές στην εμπλοκή σε κα-ταστάσεις σχολικού εκφοβισμού (bullying) ανάμεσα σε μαθητές δημοτικού που προέρχονται από την Αλβανία και την ΠΣΕ και σε γηγενείς μαθητές. Επιμέρους στό-χος της έρευνας ήταν να εξετάσει εάν η ύπαρξη τυχόν διαφορών σχετίζεται με πιθανές διαφορές σε ορισμένες διαστάσεις της αυτοεκτίμησης. Το δείγμα της έρευνας α-ποτέλεσαν 249 (Ν = 249, 130 αγόρια, 119 κορίτσια) μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης δεκατριών δημοτικών σχολείων περιοχών των Νομών Δράμας, Καβάλας και Θεσσαλονίκης. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω των ερωτηματολογίων Peer Relations Questionnaire και ΠΑΤΕΜ ΙΙ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες οι μαθητές από οικογένειες μεταναστών να εμπλέκονται σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού απ’ ότι οι Έλληνες συμμαθητές τους και μάλιστα έχοντας το ρόλο του θύτη. Η διαφοροποίηση αυτή οφείλεται περισσότερο στα αγόρια της πέμπτης τάξης ενώ δεν βρέθηκαν διαφορές εξαιτίας της χώρας καταγωγής. Οι πα-ράγοντες που επηρεάζουν, σε μικρό όμως βαθμό την εμπλοκή των μαθητών αυτών σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού, είναι η γενική τους αυτοεκτίμηση, και η αυτοα-ντίληψη της σχολικής τους ικανότητας. Αντίθετα η αυτοαντίληψη της κοινωνικής τους αποδοχής δεν φάνηκε να έχει επίδραση. Μελλοντικές έρευνες με μεγαλύτερο δείγμα θα πρέπει να διερευνήσουν περαιτέρω τη σύνδεση του σχολικού εκφοβισμού με την αυτοεκτίμηση και την αυτοαντίληψη της σχολικής ικανότητας των μαθητών, με σκοπό τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για την άμβλυνση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012. (EL)
Made available in DSpace on 2012-02-24T09:28:04Z (GMT). No. of bitstreams: 1 DimouGeorgiosMsc2012.pdf: 1652787 bytes, checksum: 83209f53fd0a927bcf791ba39052ed14 (MD5) Previous issue date: 2012 (EN)
Submitted by Dimou Georgios ([email protected]) on 2012-02-24T06:46:45Z No. of bitstreams: 1 DimouGeorgiosMsc2012.pdf: 1652787 bytes, checksum: 83209f53fd0a927bcf791ba39052ed14 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Παναγιώτα Πατραγκού([email protected]) on 2012-02-24T09:28:04Z (GMT) No. of bitstreams: 1 DimouGeorgiosMsc2012.pdf: 1652787 bytes, checksum: 83209f53fd0a927bcf791ba39052ed14 (MD5) (EN)


Σχολικός εκφοβισμός (EL)
Μετανάστες (EL)
Αυτοεκτίμηση (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.