The effectiveness of using written and oral advance organizer in teaching economic knowledge in high school

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αποτελεσματικότητα της χρήσης γραπτού και προφορικού προοργανωτή κατά τη διδασκαλία οικονομικών εννοιών στο λύκειο (EL)
The effectiveness of using written and oral advance organizer in teaching economic knowledge in high school (EN)

Μαυρίδης, Μιχαήλ (EL)

Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα (EL)
Βογιατζής, Αλέξανδρος Β. (EL)
Κατσούλη, Ελένη (EL)
Καραγιάννη, Στέλλα (EL)
Κάτος, Αναστάσιος Β. (EL)
Καψάλης, Αχιλλέας Γ. (EL)
Παπαδημητρίου, Γιάννης Δ. (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2007
2007-05-04T11:38:11Z


Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 271-296). (EL)
Ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να εξεταστούν τα αποτελέσματα ενός συγκριτικού προοργανωτή με ένα γραπτό και προφορικό σχήμα, στη μάθηση και τη διατήρηση των γνώσεων των μαθητών, σε περιεχόμενο σχετικό με τα βασικά οικονομικά. Επίσης, ερεύνησε εάν ο συγκριτικός προοργανωτής θα ήταν μια αποτελεσματική διδακτική στρατηγική για να βοηθήσει τους αδύνατους μαθητές. Επιπλέον, ερευνήθηκε εάν βοήθησε τους μαθητές στη μεταβίβαση της γνώσης. Διακόσιοι τριάντα εννιά τελειόφοιτοι μαθητές λυκείου από εννέα τάξεις στη Θεσσαλονίκη παρείχαν το δείγμα για τη μελέτη. Τα υποκείμενα εξετάστηκαν για την προγενέστερη γνώση τους σχετικά με τη μικροοικονομία και έπειτα τυχαία εντάχθηκαν σε μία από τις τρεις μεταχειρίσεις: (1) με γραπτό συγκριτικό προοργανωτή, (2) με προφορικό συγκριτικό προοργανωτή και (3) με εικονικό προοργανωτή. Μια ανάλυση της διακύμανσης κατά ένα παράγοντα χρησιμοποιήθηκε για να καθορίσει εάν υπήρξαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων των μεταχειρίσεων. Τα συμπεράσματα δείχνουν ότι μόνο ο γραπτός προοργανωτής συνέβαλε θετικά στις επιδόσεις των μαθητών στο τεστ μάθησης. Επιπλέον, βοήθησε τους σπουδαστές σημαντικά στη μεταφορά της γνώσης και ωφέλησε πολύ τους αδύνατους μαθητές. Στο τεστ διατήρησης των γνώσεων δεν υπήρξε σημαντική διαφορά μεταξύ των επιδόσεων των ομάδων των μεταχειρίσεων. Επίσης, δεν υπήρξε καμία σημαντική διαφορά μεταξύ των επιδόσεων των ομάδων των μεταχειρίσεων στη διαδικασία της μεταβίβασης της γνώσης κατά το τεστ διατήρησης. (EL)
Μιχαήλ Μαυρίδης (EL)
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2007. (EL)
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή. (EL)
013/2007 (EL)
The purpose of this study was to examine the effects of a comparative advance organizer in a written and oral format on learners’ immediate and delayed retention of subject matter related to basic economics. Another area of interests was to investigate whether the comparative advance organizer would be an effective strategy to help low ability learners. Additionally, it was investigated if it helped learners in transfer of knowledge. Two hundred thirty nine senior high school students in nine classes in Thessalonikh provided the sample for the study. Subjects were tested for prior knowledge on microeconomics and then randomly assigned to one of three treatment conditions: (1) written comparative advance organizer, treatment one; (2) oral comparative advance organizer, treatment two; (3) placebo advance organizer, treatment three. An analysis of variance (One way ANOVA) was used to determine whether there were significant differences among treatment groups. The findings show that only the written organizer responded positively to the students’ performances in the immediate learning post test. In addition, it assisted the students significantly in transfer of knowledge and it was of great benefit for low ability learners. Also, there were no significant differences among treatment groups in the process of transmitting knowledge in the retention test. The factors that proved to affect the results in both immediate and retention post test were the school performance grade, prior economic knowledge and the written advance organizer. (EN)
Submitted by Dina Troutpegli ([email protected]) on 2007-05-04T11:38:11Z No. of bitstreams: 2 Mauridhslicense.pdf: 424521 bytes, checksum: 589e2469bcfa1903da8a6cb6de32abdf (MD5) Mauridhs.pdf: 3480884 bytes, checksum: 1e1f34e2b88474606577ebfd7101f832 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2007-05-04T11:38:11Z (GMT). No. of bitstreams: 2 Mauridhslicense.pdf: 424521 bytes, checksum: 589e2469bcfa1903da8a6cb6de32abdf (MD5) Mauridhs.pdf: 3480884 bytes, checksum: 1e1f34e2b88474606577ebfd7101f832 (MD5) Previous issue date: 2007 (EN)


Διδακτική των οικονομικών (EL)
Οικονομική εκπαίδευση (EL)
Νοηματική μάθηση (EL)
Διατήρηση γνώσεων (EL)
Προοργανωτής (EL)
Λύκειο (EL)
Teaching economics (EN)
Economic education (EN)
Meaningful learning (EN)
Retention of knowledge (EN)
Advance organizer (EN)
High school (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ) (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)