Ιστορική πρόκληση επιχειρηματικής προσαρμογής: ανασχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας: προς επανεπικράτηση της οικιακής οικονομίας

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ιστορική πρόκληση επιχειρηματικής προσαρμογής: ανασχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας: προς επανεπικράτηση της οικιακής οικονομίας (EL)

Μαλινδρέτος, Γεώργιος (EL)

Article (EN)
Text (EN)

2006
2007-06-10T12:01:11Z


Μια τιμώμενη επιστημονική προσωπικότητα σηματοδοτείται με την δυναμική της σύνδεσης του παρελθόντος με το μέλλον. Πράγματι, όπως είναι λίγο-πολύ γνωστό, το τελευταίο τέταρτο του 20ού αιώνα έχει συντελεστεί συνολική αλλαγή σε ένα "νέο τοπίο επιχειρηματικού περιβάλλοντος" (new landscape of corporate environment) και νέες τεχνολογίες, (new technologies), με μια τάση συνεχόμενης μεταβολής. Αυτό συνεπάγεται μια γενική "ιστορική πρόκληση" (historical challenge) ολοκληρωμένης προσαρμογής της επιχείρησης ως συστήματος μέσω μεγιστοποίησης της ικανοποίησης των νοικοκυριών, ως γέφυρα μετάβασης σε ένα "νέο κόσμο" που βρίσκεται υπό διαμόρφωση. Η μεταβατική αυτή πορεία έχει τεχνική υποστήριξη κατά βάση μια νέα ερευνητική μέθοδο ολοκληρωμένου επιχειρηματικού ανασχεδιασμού και εφαρμογής, με μια δυναμική ανατροφοδοτούμενη διαδικασία. Το άρθρο αυτό έχει επικέντρωση στην νέα μεθοδολογία "έρευνας και ανάπτυξης", μέσω της "Εφοδιαστικής" (Logistics), που σημείωσε ραγδαία επέκταση με μια διεθνή τάση μετεξέλιξης στο λεγόμενο "Μάνατζμεντ της Εφοδιαστικής Αλυσίδας" (Supply Chain Management: SCM) και τελευταία στον "Ανασχεδιασμό των Επιχειρηματικών Διαδικασιών" (Supply Chain Re-engineering: SCR). Ειδικότερα, η νέα μεθοδολογία έχει αναδειχτεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990, για να επεκταθεί ταχέως και συνεχώς εμπλουτιζόμενη να επικρατήσει σύντομα σε επίπεδο χωρών της ΕΕ και ευρύτερα του ΟΟΣΑ (Μαλινδρέτος Γ., 2001, 2004). Η μετεξέλιξη αυτή ταυτοποιείται ως ολοκληρωμένη/ ολιστική στρατηγική προσέγγιση (integrated/ holistic strategic approach) με μηδενική αφετηρία καταγραφής και αποτύπωσης των νέων δεδομένων και της κατάστασης της επιχείρησης, μέσω συνεργασίας (co-operation) με σκοπό τη γενική κινητοποίηση του συνόλου των επιχειρηματικών πόρων και αξιοποίηση ολόκληρης της υφιστάμενης υποδομής τεχνογνωσίας (συγκρότηση "Ομάδας Αλλαγής - Change Team) και με συντονισμό (co-ordination) ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού (human resource development) σε συνδυασμό με την ενδεδειγμένη τεχνολογία (technology), και εντεύθεν παραγωγή πολλαπλασιαστικών "συνεργικών αποτελεσμάτων" (synergy effects). Πρωτογενές κριτήριο επιδόσεων (performance) και επιχειρηματικής ανταγωνιστικότητας (competitiveness) είναι η μεγιστοποίηση της προστιθέμενης αξίας (value adding) και της χρησιμότητας και ικανοποίησης του καταναλωτή (consumer satisfaction) ως οικιακής οικονομίας, με δημιουργία επιχειρηματικού συγκριτικού πλεονεκτήματος για την επιχείρηση ή βελτίωσή του. Η επικέντρωση στον καταναλωτή, στα νοικοκυριά και ευρύτερα στον Πολίτη, έχει προχωρήσει τελευταία στην ανάπτυξη του λεγόμενου "Μάνατζμεντ των Σχέσεων με τους Πελάτες" (Customer Relationship Management: CRM) και της "Ανάλυσης των Έξι Σίγμα" (Six Sigma Analysis: SSA), που κατ'ανάγκη περιοριζόμαστε σε αναφορά τους εδώ. Επισημαίνεται σχετικά ο κρίσιμος ρόλος της εκπαίδευσης (education) ως διδακτικής διαδικασίας διασποράς της γνώσης και απόκτησης τεχνογνωσίας για την ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας με μετασχηματισμό των προκλήσεων σε ευκαιρίες και συμβολή στην βελτίωση των επιχειρηματικών επιδόσεων και της ανταγωνιστικότητας. Για το σκοπό αυτό συνυπάρχει διεισδυτικότητα με απλότητα και αποσαφηνίσεις για διάλυση της σύγχυσης και των παρεξηγήσεων, λόγω πολυχρησίας των όρων, κλπ. (EL)
Dr. Γεώργιος Μαλινδρέτος (EL)
Submitted by Elisavet Chantavaridou ([email protected]) on 2007-06-10T12:01:11Z No. of bitstreams: 1 malindretos_timitik_kobotis.pdf: 320811 bytes, checksum: 44767e1db001f977fb61de5e5c6366cd (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2007-06-10T12:01:11Z (GMT). No. of bitstreams: 1 malindretos_timitik_kobotis.pdf: 320811 bytes, checksum: 44767e1db001f977fb61de5e5c6366cd (MD5) Previous issue date: 2006 (EN)

Συνεργικά Αποτελέσματα (EL)
Θεμελιακό Οικονομικό Αξίωμα (ΘΟΑ) (EL)
Μάνατζμεντ των Σχέσεων με τους Πελάτες (EL)
Ανάλυση των Έξι Σίγμα (EL)
Συντονισμός (EL)
Ολοκληρωμένη Προσέγγιση (EL)
Ανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διαδικασιών (EL)
Επιστημονική μέθοδος (EL)
Επιδόσεις (EL)
Εφοδιαστική (EL)
Πληροφορική Τεχνολογία (EL)
Μάνατζμεντ Εφοδιαστικής Αλυσίδας (EL)
Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού (EL)
Ανταγωνιστικότητα (EL)
Supply Chain Management (SCM) (EN)
Synergy Effects (SE) (EN)
Competitiveness (EN)
Information Technology (IT) (EN)
Integrated Approach (IA) (EN)
Co-ordination (EN)
Human Capital Development (HCD) (EN)
Customer Relationship Management (CRM) (EN)
Six Sigma Analysis (SSA) (EN)
Scientific Method (EN)
Business Process Re-engineering (BPR) (EN)
Performance (EN)
Logistics (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)