Συγκριτική μελέτη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων παιδιών τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2-4 ετών και παιδιών με ΔΑΦ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συγκριτική μελέτη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων παιδιών τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2-4 ετών και παιδιών με ΔΑΦ (EL)

Τράντου, Χρυσή (EL)

Βογινδρούκας, Ιωάννης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2018-04-17T12:55:55Z
2018 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. (EL)
Σκοπός της έρευνας ήταν η συλλογή δείγματος παιδιών τυπικής ανάπτυξης και παιδιών με ΔΑΦ ώστε να δομηθεί το προφίλ των κοινωνικών τους δεξιοτήτων και να συγκριθούν μεταξύ τους. Μεθοδολογία: Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν συνολικά από 181 παιδιά, τα οποία χωρίστηκαν σε 2 ομάδες: η πρώτη ομάδα ήταν εξήντα εφτά (67) παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 2 έως 2.11 ετών και ογδόντα εννιά (89) παιδιά ηλικίας 3 έως 4 ετών και αντίστοιχα η δεύτερη ομάδα περιελάμβανε έντεκα (11) παιδιά με ΔΑΦ ηλικίας 2 έως 2,11 ετών και δεκατέσσερα (14) ηλικίας 3 έως 4 ετών. Η συλλογή δεδομένων έγινε με τη μεταφρασμένη στα ελληνικά έκδοση του Greenspan Social-Emotional Growth Chart (Stanley I. Greenspan, M.D) και το Ερωτηματολόγιο Αναπτυξιακού προφίλ Κοινωνικής Κοινωνική επικοινωνίας (ΑΠΚΕ) (ινστιτούτο έρευνας και εκπαίδευσης λογοθεραπείας). Για να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης που αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου δεν παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές χρησιμοποιήθηκε το Greenspan για τις ηλικίες 0- 42 μηνών και το ΑΝΟΜΙΛΟ για τα παιδιά από 45- 48 μηνών. Όσα από αυτά στο πρώτο ερωτηματολόγιο μετά τη βαθμολόγηση κατατάχθηκαν στην κλίμακα των πιθανών αποκλίσεων και αντίστοιχα όσα παρουσίαζαν γλωσσικές διαταραχές δεν συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα. Αποτελέσματα: Πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση των δεδομένων με το στατιστικό λογισμικό SPSS (Statistical Package for Social Sciences) και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το σύνολο των αποτελεσμάτων του επικοινωνιακού προφίλ των παιδιών τυπικής ανάπτυξης ταυτίζεται με εκείνο των ερευνητικών δεδομένων του εξωτερικού, ότι οι επικοινωνιακές δεξιότητες και των δύο ομάδων επηρεάζονται από την ηλικία αλλά όχι από το φύλο και ότι οι επικοινωνιακές δεξιότητες των παιδιών με ΔΑΦ παρουσιάζουν σημαντική απόκλιση. (EL)
Approved for entry into archive by Ελισάβετ Τσανακτσίδου ([email protected]) on 2018-04-17T12:55:55Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TrantouChrysiMsc2018.pdf: 2243045 bytes, checksum: db66a5144825834b8343cffe7b10be60 (MD5) (EN)
Submitted by Trantou Chrysi ([email protected]) on 2018-04-17T12:47:25Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TrantouChrysiMsc2018.pdf: 2243045 bytes, checksum: db66a5144825834b8343cffe7b10be60 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2018-04-17T12:55:55Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TrantouChrysiMsc2018.pdf: 2243045 bytes, checksum: db66a5144825834b8343cffe7b10be60 (MD5) Previous issue date: 2018-04-17 (EN)


Επικοινωνιακές δεξιότητες (EL)
ΔΑΦ (EL)
Τυπική ανάπτυξη (EL)
Προσχολική ηλικία (EL)
Αυτισμός (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.