Μελέτη περίπτωσης: σύγκριση των χαρακτηριστικών τεμαχίων της ελληνικής γλώσσας σε παιδί με λεκτική δυσπραξία και παιδιών με τυπική ανάπτυξη

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μελέτη περίπτωσης: σύγκριση των χαρακτηριστικών τεμαχίων της ελληνικής γλώσσας σε παιδί με λεκτική δυσπραξία και παιδιών με τυπική ανάπτυξη (EL)
Case study : comparing the characteristics of selected greek segments between a child with apraxia of speech and children with typical speech development (EN)

Ρομπογιαννάκη, Ευαγγελία Μαρία (EL)

Νικολαΐδου, Κατερίνα (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2018-05-18T11:06:20Z
2018 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. (EL)
Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό την διερεύνηση ορισμένων δεδομένων τα οποία είναι ελλιπή στην ελληνική βιβλιογραφία. Ειδικότερα, επιχειρείται να απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με τις διαφορές στις διάρκειες των φωνηεντικών και συμφωνικών ήχων της ελληνικής γλώσσας, όταν αυτά παράγονται από υποκείμενο με λεκτική δυσπραξία ηλικίας 5 ετών συγκριτικά με ομάδα ελέγχου της ίδιας ηλικίας στην οποία παρατηρείται φυσιολογική ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας. Επιπλέον, παρατηρούνται και οι δύο πρώτοι διαμορφωτές των φωνηεντικών ήχων, καθώς και πως μεταβάλλονται στο υποκείμενο με διαταραχή του συντονισμού των αρθρωτών. Για την διεκπεραίωση του συγκεκριμένου σκοπού, δημιουργήθηκαν λίστες λέξεων οι οποίες αποσκοπούσαν στην εκμαίευση συγκεκριμένων φωνηεντικών και συμφωνικών ήχων. Ηχογραφήθηκε το υποκείμενο προς μελέτη καθώς και άλλα πέντε υποκείμενα που αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου. Οι συγκρίσεις έγιναν μεταξύ της ομάδας ελέγχου και της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και εν συνεχεία συγκρίθηκαν τα ευρήματα του ατόμου με δυσπραξία τόσο με την ομάδα ελέγχου όσο και με την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Οι συγκρίσεις έγιναν με τους μέσους όρους των τιμών, αλλά και με στατιστικές αναλύσεις μέσω του προγράμματος spss. Μέσω των αναλύσεων βρέθηκε πως η διάρκεια των φωνηέντων διαφοροποιείται μεταξύ του υποκειμένου με δυσπραξία και της ομάδας ελέγχου, ενώ για τα σύμφωνα δεν συμβαίνει πάντοτε το ίδιο. Ακόμα, από τους μέσους όρους γίνεται εμφανές πως η διάρκεια του χρόνου έναρξης φώνησης για τα έκκροτα είναι αρκετά μεγαλύτερη στο άτομο με δυσπραξία συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου. Επιπλέον, παρατηρήθηκε πως το συμφωνικό περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται το εκάστοτε φωνήεν δεν διαφοροποιεί την διάρκεια παραγωγής του. Τέλος, από τις αναλύσεις φάνηκε πως η διάρκεια των φωνηέντων διαφοροποιείται ανάλογα με το αν είναι τονισμένα ή άτονα. (EL)
Made available in DSpace on 2018-05-18T11:06:20Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) RompogiannakiEvangeliaMariaMsc2015.pdf: 1480947 bytes, checksum: f1a9839b402d0fa33c422d75df923e4f (MD5) Previous issue date: 2018-02-24 (EN)
Approved for entry into archive by Papabramidou Lisa ([email protected]) on 2018-05-18T11:06:20Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) RompogiannakiEvangeliaMariaMsc2015.pdf: 1480947 bytes, checksum: f1a9839b402d0fa33c422d75df923e4f (MD5) (EN)
Submitted by Robogiannaki Evangelia-Maria ([email protected]) on 2018-05-18T11:01:16Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) RompogiannakiEvangeliaMariaMsc2015.pdf: 1480947 bytes, checksum: f1a9839b402d0fa33c422d75df923e4f (MD5) (EN)


Λεκτική δυσπραξία (EL)
Ακουστικά χαρακτηριστικά (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.