Συγκριτική μελέτη των κοινωνικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων παιδιών τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 4-6 ετών και παιδιών με ΔΑΦ

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Συγκριτική μελέτη των κοινωνικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων παιδιών τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 4-6 ετών και παιδιών με ΔΑΦ (EL)

Άσλευ, Παρασκευή-Ελίζαμπεθ (EL)

Βογινδρούκας, Ιωάννης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EL)
Text (EN)

2018-08-29T10:53:37Z
2018 (EL)


Σκοπός: Το θέμα της παρούσας εργασίας αποσκοπεί στο να μελετήσει τις δεξιότητες της κοινωνικής επικοινωνίας των τυπικών παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών και να τα συγκρίνει με παιδιά με αυτισμό. Μέθοδος: . Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 184 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 43 παιδιά διαγνωσμένα με αυτισμό. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο «Αξιολόγηση της πραγματολογίας και της κοινωνικής επικοινωνίας» (APLSC) (Hyter & Applegate, 2012). Σε πρώτη φάση συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια, τα οποία αποτελούν υποενότητες του εργαλείου, από τους γονείς και τους παιδαγωγούς των παιδιών τυπικής ανάπτυξης και των παιδιών με ΔΑΦ. Οι κηδεμόνες των παιδιών τυπικής ανάπτυξης συμπλήρωσαν ένα επιπλέον ερωτηματολόγιο για τον αποκλεισμό των παιδιών με πιθανά σημάδια αυτισμού. Σε δεύτερη φάση, καταγράφτηκαν οι δεξιότητες της κοινωνικής-επικοινωνίας στο σχολικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, χορηγήθηκε η τελευταία υποενότητα του εργαλείου, για την αξιολόγηση της αφηγηματικής ικανότητας. Τέλος, αξιολογήθηκαν όλα τα υποκείμενα της έρευνας με επίσημα αξιολογητικά εργαλεία που αφορούν τη γλωσσική επάρκεια. Αποτελέσματα: Για την διεξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό SPSS 17.0. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το APLSC είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο, το οποίο μπορεί να εντοπίσει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία στην κοινωνική επικοινωνία- πραγματολογία των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Συμπερασματικά προκύπτει ότι, τα ελληνόπουλα προσχολικής ηλικίας ( 4-6 ετών) διαμορφώνουν κοινωνικές σχέσεις, έχουν αναπτυγμένες τις δεξιότητες συζήτησης, και έχουν αναπτύξει το συμβολικό παιχνίδι και είναι ικανά να κατανοήσουν ένα αφήγημα. Τα παιδιά με αυτισμό, ηλικίας 4 έως 6 ετών έδειξαν σημαντικότερες αποκλίσεις σε όλους τους τομείς της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, στο παιχνίδι και στην εξαγωγή συμπεράσματος. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. (EL)
Approved for entry into archive by Ελισάβετ Τσανακτσίδου ([email protected]) on 2018-08-29T10:53:37Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) AshleyEviMsc2018.pdf: 1446095 bytes, checksum: f377b65998e785dda8ddc00010db75cd (MD5) (EN)
Submitted by Asley Paraskevi-Elizabeth ([email protected]) on 2018-08-29T10:28:29Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) AshleyEviMsc2018.pdf: 1446095 bytes, checksum: f377b65998e785dda8ddc00010db75cd (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2018-08-29T10:53:37Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) AshleyEviMsc2018.pdf: 1446095 bytes, checksum: f377b65998e785dda8ddc00010db75cd (MD5) Previous issue date: 2018-07-11 (EN)


Κοινωνική επικοινωνία-πραγματολογία (EL)
Αυτισμός (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)