Semantic development and diversity in typically developing children aged 1,5 to 4 years old

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σημασιολογική ανάπτυξη και ποικιλομορφία σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 1,5 έως 4 ετών (EL)
Semantic development and diversity in typically developing children aged 1,5 to 4 years old (EN)

Σαλαγκούδη, Πολυξένη (EL)

Πετεινού, Κάκια (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2019-02-21T17:04:09Z
2019 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. (EL)
Η παρούσα έρευνα μελετά τη γλωσσική ανάπτυξη των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών ηλικίας 1,5 έως 4 ετών. Συγκεκριμένα, εστιάζεται στις σημασιολογικές κατηγορίες που αναδύονται στο δεκτικό και εκφραστικό λεξιλόγιο των παιδιών μέσω μίας λίστας γονεϊκής καταγραφής. Αρχικά, επιχειρείται η μελέτη της επίδρασης της ηλικίας στην κατανόηση και έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών. Έπειτα, διερευνάται η συσχέτιση του φύλου των παιδιών με την ανάπτυξη του λεξιλογίου και την εμφάνιση των σημασιολογικών κατηγοριών. Τέλος, εξετάζεται η ενδεχόμενη συσχέτιση του επιπέδου εκπαίδευσης των γονέων με την κατανόηση και έκφραση συγκεκριμένων σημασιολογικών κατηγοριών του πρώτου λεξιλογίου. Η ερευνητική αυτή προσπάθεια πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου CYLEX. Το δείγμα αποτέλεσαν 60 γονείς παιδιών τυπικής ανάπτυξης και ηλικίας 1,5 έως 4 ετών – χωρισμένα σε 5 ηλικιακές κατηγορίες- , οι οποίοιπροέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτει ότι όσο αυξάνεται η ηλικία των παιδιών, τόσο αυξάνεται και το λεξιλόγιό τους, δεκτικό και εκφραστικό. Ακόμη, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι δεν υπάρχει στατιστικώς σημαντική διαφορά ως προς την κατανόηση και την έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών ανάμεσα στα δύο φύλα, εκτός από την κατηγορία «Προσωπικά Αντικείμενα», στην οποία τα κορίτσια πετυχαίνουν υψηλότερα σκορ κατανόησης. Τέλος, αναφορικά με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και τη σχέση του με την ανάπτυξη σημασιολογικών κατηγοριών σε επίπεδο κατανόησης και έκφρασης, δε βρέθηκε καμία συσχέτιση. (EL)
Approved for entry into archive by Λίζα Παπαβραμίδου ([email protected]) on 2019-02-21T17:04:09Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5) SalagkoudiPolyxeniMsc2019.pdf: 2092561 bytes, checksum: 52c58c130cb9db31917a5ab9067503e9 (MD5) (EN)
Submitted by Salagkoudi Polyxeni ([email protected]) on 2019-02-21T09:05:55Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5) SalagkoudiPolyxeniMsc2019.pdf: 2092561 bytes, checksum: 52c58c130cb9db31917a5ab9067503e9 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2019-02-21T17:04:09Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5) SalagkoudiPolyxeniMsc2019.pdf: 2092561 bytes, checksum: 52c58c130cb9db31917a5ab9067503e9 (MD5) Previous issue date: 2019 (EN)


Πρώτο λεξιλόγιο (EL)
Σημασιολογική κατηγορία (EL)
Κατανόηση (EL)
Μορφωτικό επίπεδο (EL)
¨Εκφραση (EL)
CYLEX (EN)
Semantics (EN)
First language acquisition (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)