Αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία: σύγκριση δεδομένων παιδιών με διαταραχή αυτιστικού αάσματος με παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 5-6 ετών

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία: σύγκριση δεδομένων παιδιών με διαταραχή αυτιστικού αάσματος με παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 5-6 ετών (EL)

Γκαραβέλα, Μαλαματή (EL)

Βλασσοπούλου, Μαρία (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2020-11-20T14:43:24Z
2020 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. (EL)
Η Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία είναι μία αμφιλεγόμενη διαταραχή των Γλωσσικών Ήχων με συνεχή συζήτηση για την ύπαρξη, την φύση και την διάγνωσή της. Η αβεβαιότητα σχετικά με αυτά τα ζητήματα σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά της αποτελεί πρόκληση για την ερευνητική κοινότητα. Από την άλλη, οι δυσκολίες κινητικού προγραμματισμού σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και οι αναφερόμενες ελλείψεις στον γενικό και στοματικό κινητικό έλεγχο αποδίδονται σε αναφερόμενα ελλείμματα στην απόκτηση της ομιλίας. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην μελέτη των νευροκινητικών δεξιοτήτων της ομιλίας παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, ηλικίας 5-6 ετών, καθώς και η σύγκριση αυτών με παιδιά της ίδιας ηλικιακής ομάδας τυπικής ανάπτυξης. Οι νευροκινητικές δεξιότητες που ερευνήθηκαν είναι ο γενικός κινητικός έλεγχος, ο στοματοκινητικός έλεγχος, η διαδοχοκίνηση, η σύνδεση λόγου και ομιλίας και τα χαρακτηριστικά της ομιλίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και 30 παιδιά ίδιας χρονολογικής ηλικίας τυπικής ανάπτυξης. Εφαρμόσθηκε μεταφρασμένη και προσαρμοσμένη έκδοση του εργαλείου Verbal Motor Production Assessment for Children. Έπειτα από στατιστική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων τα παιδιά με ΔΑΦ παρουσιάζουν ελλείματα σε όλες τις ερευνηθείς περιοχές. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων μας προσδίδει πως στα παιδιά με ΔΑΦ εντοπίζονται πιθανά χαρακτηριστικά Αναπτυξιακής Λεκτικής Δυσπραξίας. (EL)
Submitted by ΜΑΛΑΜΑΤΗ ΓΚΑΡΑΒΕΛΑ ([email protected]) on 2020-11-20T05:49:12Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) Γκαραβέλα_Μαλαματή_ΑΛΔ_ΔΑΦ.docx: 408510 bytes, checksum: 002758a0db1df5481cd94aa58e6366e4 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2020-11-20T14:43:24Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) Γκαραβέλα_Μαλαματή_ΑΛΔ_ΔΑΦ.docx: 408510 bytes, checksum: 002758a0db1df5481cd94aa58e6366e4 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2020-11-20T14:43:24Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) Γκαραβέλα_Μαλαματή_ΑΛΔ_ΔΑΦ.docx: 408510 bytes, checksum: 002758a0db1df5481cd94aa58e6366e4 (MD5) Previous issue date: 2020-11-09 (EN)


Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (EL)
Προσχολική ηλικία (EL)
Συννοσηρότητα (EL)
Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία (EL)
Νευροκινητικές δεξιότητες (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)