Η αφηγηματική ικανότητα σε βαρήκοα - κωφά παιδιά νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας με κοχλιακό εμφύτευμα

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αφηγηματική ικανότητα σε βαρήκοα - κωφά παιδιά νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας με κοχλιακό εμφύτευμα (EL)

Γουδήρα, Μαρία (EL)

Κυριαφίνης, Γεώργιος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2020-12-03T17:55:16Z
2020 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. (EL)
Στη παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Η αφηγηματική ικανότητα σε βαρήκοα – κωφά παιδιά νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας με κοχλιακό εμφύτευμα», διερευνήθηκε η αφηγηματική ικανότητα των παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα σε σύγκριση με αυτή των παιδιών με φυσιολογικής ακοή. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 12 παιδιά, 6 που ακούν φυσιολογικά και 6 που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα. Ο μέσος όρος ηλικίας των παιδιών ήταν 7:5. Για την διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας, χρησιμοποιήθηκε μια εικόνα που αναπαριστούσε ανθρώπους σε εκδρομή να κάνουν διάφορες δραστηριότητες. Αυτό που ζητήθηκε από όλα τα παιδιά ήταν αφού παρατηρήσουν την εικόνα, να αφηγηθούν τι βλέπουν. Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφηκαν με την βοήθεια μαγνητόφωνου. Η αξιολόγηση των απαντήσεων των παιδιών έγινε με το εργαλείο του Applebee. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν αναδείχθηκε ότι δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις δύο ομάδες παιδιών. Ο περιορισμένος αριθμός των συμμετεχόντων στην παρούσα ερευνητική εργασία δεν είναι ικανός ώστε να γενικευτούν τα αποτελέσματα που προέκυψαν. Παρόλα αυτά, η παρούσα έρευνα θα μπορούσε να αποτελέσει δίοδο για τη συνέχιση της σε μεγαλύτερο δείγμα παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα. Επίσης, θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για την περαιτέρω έρευνα των αφηγηματικών δεξιοτήτων των παιδιών με κοχλιακό εμφύτευμα και τη σύγκριση τους με άλλες ομάδες παιδιών, πχ με ακουστικά βαρηκοΐας ή με συνοδές αναπηρίες. (EL)
Submitted by ΜΑΡΙΑ ΓΟΥΔΗΡΑ ([email protected]) on 2020-12-03T15:53:00Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) GoudiraMariaMsc2020.pdf: 974541 bytes, checksum: 90cec169192e3b37bdb50bed2bee632d (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2020-12-03T17:55:16Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) GoudiraMariaMsc2020.pdf: 974541 bytes, checksum: 90cec169192e3b37bdb50bed2bee632d (MD5) Previous issue date: 2020 (EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2020-12-03T17:55:16Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) GoudiraMariaMsc2020.pdf: 974541 bytes, checksum: 90cec169192e3b37bdb50bed2bee632d (MD5) (EN)


Κοχλιακό εμφύτευμα (EL)
Αφηγηματική ικανότητα (EL)
Applebee (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

CC0 1.0 Παγκόσμια (EL)
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)