Theoretical and didactical approaches to the interpretation and performance of church music pieces. Οctaechical structure, analysis, isokratema, chanters’ roles.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Macedonia   

Αποθετήριο :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις στην ερμηνεία και εκτέλεση ψαλτικών μελών. Οκταηχική δομή, ανάλυση, ισοκράτημα, ψαλτικοί ρόλοι. (EL)
Theoretical and didactical approaches to the interpretation and performance of church music pieces. Οctaechical structure, analysis, isokratema, chanters’ roles. (EN)

Κανάκης, Συμεών (EL)

Πάρης, Νεκτάριος (EL)
Ρεντζεπέρη, Άννα Μαρία (EL)
Αντωνίου, Σπυρίδων (EL)
Χαλδαιάκης, Αχιλλέας (EL)
Γιαννέλος, Δημήτριος (EL)
Καθαρίου, Αγγελική (EL)
Πολίτης, Διονύσιος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2020-12-11T13:34:04Z
2020 (EL)


000/2020 (EL)
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές. (EL)
Στην παρούσα διδακτορική διατριβή προσπαθήσαμε να προτείνουμε μεθόδους επεξηγήσεως των ψαλτικών μουσικών φαινομένων. Οι μέθοδοι αυτοί δύνανται να συνεισφέρουν σε ζητήματα διδασκαλίας της ψαλτικής, στην κατάρτιση του διδασκάλου και στην αντίληψη του μαθητευομένου. Σε ζητήματα θεωρητικής τεκμηριώσεως της οκταηχικής δομής των μελών και παρουσιάσεως συχγρόνων μορφών μουσικής αναλύσεως των δομών τους. Στην προσέγγιση της εκτελέσεώς τους βάσει των χορωδιακών ρόλων και της τεκμηριωμένης οκταηχικώς χρήσεως του ισοκρατήματος. Η δημιουργία των παραπάνω μεθόδων θελήσαμε να έχει ως πυλώνες στηρίξεως, πρώτον, την παλαιά θεωρητική ψαλτική σκέψη και, δεύτερον, τις σύγχρονες ανάγκες διδακτικής και μουσικής αναλύσεως. Ο συνδιασμός των παραπάνω έχει ως τελικό σκοπό της εργασίας την παρουσίαση τεκμηριωμένης προτάσεως για την ερμηνεία και εκτέλεση μελών, ούτως ώστε να δικαιολογείται πλήρως ο τίτλος της ψαλτικής ως τέχνης, αλλά και ως επιστήμης. (EL)
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή. (EL)
Διατριβή (Διδακτορική--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. (EL)
25/2020 (EL)
Made available in DSpace on 2020-12-11T13:34:04Z (GMT). No. of bitstreams: 4 KanakisSymeonPhD2020vol1.pdf: 7829367 bytes, checksum: 1f43f274928568a50efa03e680de709d (MD5) KanakisSymeonPhD2020vol2.pdf: 27117683 bytes, checksum: d38f4dd489bea81f63f82b774bea1430 (MD5) KanakisSymeonPhD2020vol3.pdf: 25777017 bytes, checksum: 13dba0c2ad60925db8ea2736a692f1da (MD5) KanakisSymeonPhD2020PreRegistrationForm.doc: 90112 bytes, checksum: bbc100a8b2c933555911e35dfa85b4f9 (MD5) Previous issue date: 2020-10-27 (EN)
This present doctoral thesis was an endeavor to propose certain methods for explaining and demonstrating psaltic musical phenomena. These particular methods can provide insights into aspects of teaching the psaltic art. These aspects include general concerns, such as training of music instructors and the question of student comprehension, as well as more technically specific topics such as the theoretic substantiation of the eight-mode structure of the hymns, implementation of contemporary musical analysis to present these structures, and an approach to performance based on choral roles and the octaechically documented use of the isocratema. It was our intention that the creation of the abovementioned methods be conceptually supported by the twin pillars of ancient music-theoretic psaltic thought and the contemporary needs of musical instruction and analysis. The ultimate goal of the synthesis presented in this thesis is a well-substantiated proposal for interpretation and performance that fully justifies the designation of psaltic practice as both an art and a science. (EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2020-12-11T13:34:04Z (GMT) No. of bitstreams: 4 KanakisSymeonPhD2020vol1.pdf: 7829367 bytes, checksum: 1f43f274928568a50efa03e680de709d (MD5) KanakisSymeonPhD2020vol2.pdf: 27117683 bytes, checksum: d38f4dd489bea81f63f82b774bea1430 (MD5) KanakisSymeonPhD2020vol3.pdf: 25777017 bytes, checksum: 13dba0c2ad60925db8ea2736a692f1da (MD5) KanakisSymeonPhD2020PreRegistrationForm.doc: 90112 bytes, checksum: bbc100a8b2c933555911e35dfa85b4f9 (MD5) (EN)
Submitted by ΣΥΜΕΩΝ ΚΑΝΑΚΗΣ ([email protected]) on 2020-12-11T10:52:15Z No. of bitstreams: 4 KanakisSymeonPhD2020vol1.pdf: 7829367 bytes, checksum: 1f43f274928568a50efa03e680de709d (MD5) KanakisSymeonPhD2020vol2.pdf: 27117683 bytes, checksum: d38f4dd489bea81f63f82b774bea1430 (MD5) KanakisSymeonPhD2020vol3.pdf: 25777017 bytes, checksum: 13dba0c2ad60925db8ea2736a692f1da (MD5) KanakisSymeonPhD2020PreRegistrationForm.doc: 90112 bytes, checksum: bbc100a8b2c933555911e35dfa85b4f9 (MD5) (EN)


Θεωρία και πράξη ψαλτικής -Theory and practice of church music (EL)
Βυζαντινή μουσική - Byzantine music (EL)
Ψαλτικοί ρόλοι - Chanters' roles (EL)
Θαυμαστή του Σωτήρος -Thavmasti tou Sotiros (EL)
Οκταηχική δομή - Octaechical structure (EL)
Μορφολογία και ανάλυση ψαλτικής - Morphology and analysis of church music (EL)
Ήχος-Μέλος - Mode-Melos (EL)
Τροπικότητα - Modality (EL)
Ερμηνεία και εκτέλεση ψαλτικής - Interpretation and performance of church music (EL)
Άγγελος Βουδούρης - Aggelos Voudouris (EL)
Ύφος ψαλτικό - Yphos-Style in church music (EL)
Μουσική ανάλυση - Music analysis (EL)
Διδακτικές προσεγγίσεις - Didactical approaches (EL)
Παιδαγωγικές προσεγγίσεις - Pedagogical approaches (EL)
Ιάκωβος πρωτοψάλτης - Iakovos protopsaltis (EL)
Οκταηχία/ Octaechos-System of eight modes (EL)
Θεωρητικές προσεγγίσεις - Theoretical approaches (EL)
Θεωρητικό εγχειρίδιο - Theoretical treatise (EL)
Ήθος ψαλτικό - Ethos of church music (EL)
Κωνσταντίνος Ψάχος - Konstantinos Psachos (EL)
Ισοκράτημα-Ίσον - Isokratema-Ison (EL)
Ψαλτική ορολογία - Terminology of church music (EL)
Διδακτική μέθοδος ψαλτικής - Didactical method of church music (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΜΕΤ) (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.