Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
(EL)
Αυτή η διατριβή εξέτασε πώς οι έφηβοι και οι νέοι αντιλαμβάνονται την ηγεσία. Πιο συγκεκριμένα, η διατριβή εξέτασε τις πεποιθήσεις και τις αντιλήψεις τους για το τι σημαίνει να είσαι ηγέτης στην Ελλάδα και κατανοήθηκαν οι παράγοντες που συμβάλλουν στις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για την ηγεσία. Η διατριβή στόχευε να απαντήσει στα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα: με ποιους τρόπους τα προγράμματα ηγεσίας επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές των εφήβων και των νέων σε σχέση με τις ιδέες τους για την ηγεσία, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές των εφήβων σε σχέση με τις ιδέες τους για την ηγεσία, ποια περιστατικά εντοπίζουν οι έφηβοι ότι επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές τους όσον αφορά την ηγεσία. Η διατριβή παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας συστηματικής ανασκόπησης και δύο ποιοτικών μελετών. Στην ενότητα συζήτησης, η διατριβή αντικατοπτρίζει τη συμβολή της έρευνας στη μελέτη της ανάπτυξης ηγεσίας μεταξύ των εφήβων. Περιορισμοί και θέματα αναστοχαστικότητας συζητούνται λεπτομερώς. Η διατριβή κάνει συστάσεις σχετικά με το πώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να ενσωματώσει τα ευρήματα στο ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Τα θέματα της διατριβής είναι σημαντικά για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στα σχολεία. Τέλος, συζητούνται μελλοντικές κατευθύνσεις για έρευνα.
Αυτή η διατριβή εξέτασε πώς οι έφηβοι και οι νέοι αντιλαμβάνονται την ηγεσία. Πιο συγκεκριμένα, η διατριβή εξέτασε τις πεποιθήσεις και τις αντιλήψεις τους για το τι σημαίνει να είσαι ηγέτης στην Ελλάδα και κατανοήθηκαν οι παράγοντες που συμβάλλουν στις ιδέες και τις αντιλήψεις τους για την ηγεσία. Η διατριβή στόχευε να απαντήσει στα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα: με ποιους τρόπους τα προγράμματα ηγεσίας επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές των εφήβων και των νέων σε σχέση με τις ιδέες τους για την ηγεσία, ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές των εφήβων σε σχέση με τις ιδέες τους για την ηγεσία, ποια περιστατικά εντοπίζουν οι έφηβοι ότι επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές τους όσον αφορά την ηγεσία. Η διατριβή παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας συστηματικής ανασκόπησης και δύο ποιοτικών μελετών. Στην ενότητα συζήτησης, η διατριβή αντικατοπτρίζει τη συμβολή της έρευνας στη μελέτη της ανάπτυξης ηγεσίας μεταξύ των εφήβων. Περιορισμοί και θέματα αναστοχαστικότητας συζητούνται λεπτομερώς. Η διατριβή κάνει συστάσεις σχετικά με το πώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να ενσωματώσει τα ευρήματα στο ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Τα θέματα της διατριβής είναι σημαντικά για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στα σχολεία. Τέλος, συζητούνται μελλοντικές κατευθύνσεις για έρευνα.
(EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά (
[email protected]) on 2022-03-11T13:22:08Z (GMT) No. of bitstreams: 3
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KaragianniDespoinaPhD2022.pdf.pdf: 1693370 bytes, checksum: 740b41249c8c4ffa75dd0136fad32a5a (MD5)
PhD_Pre_Registration_Form_May2021_EL.doc: 88576 bytes, checksum: fc85f1d1818e0102b60d30c75d50b05e (MD5)
(EN)
This thesis examined how adolescents and young people conceptualize leadership. More specifically, the thesis examined their beliefs and perceptions of what is means to be a leader in Greece and understood the factors that contribute to their ideas and concepts about leadership. The thesis aimed to answer the following research questions: in what ways do leadership programmes influence adolescent and young peoples’ thoughts and behaviors with regard to their ideas about leadership, what factors influence the thoughts and behaviors of adolescents with regard to their ideas about leadership, which incidents do adolescents identify as influencing their thoughts and behaviors with regard to leadership. The thesis presents the results of a systematic review and two qualitative studies. In the discussion section, the thesis reflects on the contributions made by the research to the study of leadership development among adolescents. The thesis makes recommendations concerning how the Greek educational system can integrate the findings within the Greek curriculum. The implications of the thesis are important for policy makers and school administrators. Finally, future directions for research are discussed.
(EN)
Submitted by Karagianni Despoina (
[email protected]) on 2022-03-11T11:31:03Z
No. of bitstreams: 3
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KaragianniDespoinaPhD2022.pdf.pdf: 1693370 bytes, checksum: 740b41249c8c4ffa75dd0136fad32a5a (MD5)
PhD_Pre_Registration_Form_May2021_EL.doc: 88576 bytes, checksum: fc85f1d1818e0102b60d30c75d50b05e (MD5)
(EN)
Made available in DSpace on 2022-03-11T13:22:08Z (GMT). No. of bitstreams: 3
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KaragianniDespoinaPhD2022.pdf.pdf: 1693370 bytes, checksum: 740b41249c8c4ffa75dd0136fad32a5a (MD5)
PhD_Pre_Registration_Form_May2021_EL.doc: 88576 bytes, checksum: fc85f1d1818e0102b60d30c75d50b05e (MD5)
Previous issue date: 2021-12
(EN)
Rejected by Κυριακή Μπαλτά (
[email protected]), reason: Να αναρτηθεί το έγγραφο Φόρμα Προεγγραφής Διδακτορικού (ΕΚΤ) https://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/124 on 2022-03-10T09:56:55Z (GMT)
(EN)
Submitted by Karagianni Despoina (
[email protected]) on 2022-03-09T13:09:08Z
No. of bitstreams: 2
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KaragianniDespoinaPhD2022.pdf.pdf: 1693370 bytes, checksum: 740b41249c8c4ffa75dd0136fad32a5a (MD5)
(EN)