Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Macedonia   

Αποθετήριο :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Έφηβοι με υψηλές επιδόσεις στα μαθηματικά: μεταγνωστικες διεργασίες, κίνητρα μάθησης και συναισθήματα επίτευξης (EL)
- (EL)

Μουστάκας, Δημήτριος (EL)

Γουδήρας, Δημήτριος (EL)
Γωνίδα, Σοφία-Ελευθερία (EL)
Αγαλιώτης, Ιωάννης (EL)
Σταμοβλάσης, Δημήτριος (EL)
Πλατσίδου, Μαρία (EL)
Μεταλλίδου, Παναγιώτα (EL)
Γιαννούλη, Βασιλική (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2022-03-21T09:51:59Z
2022 (EL)


Η μελέτη της σχολικής επίδοσης στα Μαθηματικά έχει αναδείξει διαχρονικά ένα πλήθος παραγόντων που τη συνδιαμορφώνουν, γεγονός που ενισχύει την αναγκαιότητα για ολιστικές προσεγγίσεις της μελέτης της. Σε αυτήν την ανάγκη ανταποκρίθηκε η παρούσα έρευνα, επιχειρώντας να αξιολογήσει τον ρόλο που διαδραματίζουν σε σχέση με τη μαθηματική επίδοση οι μεταγνωστικές διεργασίες, τα κίνητρα και τα συναισθήματα των έφηβων μαθητών και μαθητριών. Ταυτόχρονα συνυπολογίστηκαν δημογραφικοί παράγοντες όπως το φύλο των μαθητών και η μόρφωση των γονέων τους, καθώς και οι απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος. Στην έρευνα συμμετείχαν 492 μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου, προερχόμενοι από Γενικά και Πειραματικά Γυμνάσια, καθώς και από ένα θερινό σχολείο για ακαδημαϊκά ταλαντούχους μαθητές και μαθήτριες. Η επίδοσή τους στα Μαθηματικά αξιολογήθηκε μέσω μαθηματικών έργων σχολικού τύπου με διαβαθμισμένη δυσκολία, ενώ οι μεταγνωστικές τους διεργασίες, τα κίνητρα και τα συναισθήματά τους μετρήθηκαν με τη βοήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και αυτοαναφορών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ταξινομήθηκαν με βάση την επίδοσή τους σε τέσσερις κατηγορίες: Υψηλής, Μέσης προς Υψηλή, Μέσης προς Χαμηλή και Χαμηλής επίδοσης. Ως υψηλή επίδοση ορίστηκε η βαθμολογία άνω της μιας τυπικής απόκλισης από τον μέσο όρο επίδοσης των μαθητών Γενικών Γυμνασίων του δείγματος, την οποία πέτυχε το 10% αυτών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των αναλύσεων, οι μαθητές και οι μαθήτριες υψηλής επίδοσης βρέθηκαν να διαφοροποιούνται ως προς όλες τις υπό εξέταση ψυχολογικές μεταβλητές από τους μαθητές και τις μαθήτριες με επίδοση κάτω του μέσου όρου. Επιπλέον, μέσω της ανάλυσης συστάδων, αναδείχθηκαν πέντε διακριτά προφίλ μαθητών και μαθητριών υψηλής επίδοσης, υπογραμμίζοντας την ανομοιογένεια αυτής της κατηγορίας μαθητών και μαθητριών. Ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους βρέθηκαν διαφορές στην επίδοση και τα κίνητρα επίτευξης των μαθητών και των μαθητριών, ενώ οι διαφορές ως προς τις υπό εξέταση μεταβλητές μεταξύ των μαθητών και μαθητριών υψηλής επίδοσης από διαφορετικά σχολικά πλαίσια ήταν ελάχιστες. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε την σύγκλιση των δύο φύλων ως προς τις μαθηματικές τους επιδόσεις, τα μεταγνωστικά τους χαρακτηριστικά, τα κίνητρα, και τα συναισθήματα της ευχαρίστησης, της υπερηφάνειας και της ανίας για τα Μαθηματικά, με εξαίρεση το συναίσθημα του άγχους και της ντροπής. (EL)
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. (EL)
Submitted by ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ([email protected]) on 2022-03-21T08:26:06Z No. of bitstreams: 3 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) MoustakasDimitriosPhD2022.pdf: 7490042 bytes, checksum: 279d0c0d4a5785004769be16c0c674d1 (MD5) PhD_Pre_Registration_Form_Dimitrios_Moustakas.doc: 89088 bytes, checksum: 42a8c336eec63e1f178e32cab4ee5653 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2022-03-21T09:51:59Z (GMT) No. of bitstreams: 3 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) MoustakasDimitriosPhD2022.pdf: 7490042 bytes, checksum: 279d0c0d4a5785004769be16c0c674d1 (MD5) PhD_Pre_Registration_Form_Dimitrios_Moustakas.doc: 89088 bytes, checksum: 42a8c336eec63e1f178e32cab4ee5653 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2022-03-21T09:51:59Z (GMT). No. of bitstreams: 3 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) MoustakasDimitriosPhD2022.pdf: 7490042 bytes, checksum: 279d0c0d4a5785004769be16c0c674d1 (MD5) PhD_Pre_Registration_Form_Dimitrios_Moustakas.doc: 89088 bytes, checksum: 42a8c336eec63e1f178e32cab4ee5653 (MD5) Previous issue date: 2022-03-21 (EN)


Γυμνάσιο (EL)
Συναισθήματα (EL)
Ψυχολογία (EL)
Υψηλή επίδοση (EL)
Εκπαιδευτική Ψυχολογία (EL)
Μαθηματικά (EL)
Έφηβοι (EL)
Μεταγνώση (EL)
Φύλο (EL)
Κίνητρα (EL)
Χαρισματικότητα (EL)
CTY (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ) (EL)

CC0 1.0 Παγκόσμια (EL)
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.